Audi TT Clubsport Quattro Turbo Technology Concept. Un nume lung pentru o maşină cu un bagaj de resurse la fel de generos: 600 CP, 650 Nm şi 312 km/h, viteză maximă.
Conceptul expus la adunarea anuală a pasionaţilor Audi-VW de la Wörthersee nu este doar un simplu exerciţiu de imagine, ci un adevărat tur de forţă menit să popularizeze tehnologia turbosuflantelor electrice. TT Clubsport Turbo este, de altfel, şi primul model alimentat cu benzină pe care este implementată această soluţie tehnică inedită.
Inima lui TT Clubsport Quattro Turbo este un TFSI de 2,5 litri, creditat cu nu mai puţin de 600 CP şi 650 Nm şi cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte.
Un alt as ascuns în mâneca conceptului este greutatea sa redusă. Acesta cântăreşte doar 1.396 kilograme, ceea ce se traduce printr-un timp de numai 3,6 secunde pentru acceleraţia de la 0 la 100 km/h.
Principalul avantaj al turbosuflantei electrice este timpul său rapid de reacţie, turaţia maximă fiind atinsă aproape instantaneu, fără urmă de turbo lag. Drept bonus, funcţionarea acesteia este teoretic neîntreruptă, în contrast cu comportamentul unei turbine clasice, care se dezactivează frecvent, în lipsa unui volum suficient de mare de gaze de evacuare.
O baterie litiu-ion cu capacitatea de 48V, plasată în portbagaj, asigură energia de care are nevoie turbosuflanta electrică. Funcţia electric boost furnizează, la nevoie, un vârf de 200 Nm pentru cuplul maxim.
Liniile agresive ale conceptului prefigurează, cel mai probabil, viitorul top-model TT-RS. Bine împănat cu fante de admisie supradimensionate, bosaje proeminente ale roţilor şi un eleron de dimensiuni apreciabile, TT Clubsport Quattro Turbo plusează la capitolul prezenţă scenică printr-un un set de jante de 20 inch, scaune sport tapiţate în piele Alcantara portocalie şi frâne ceramice standard.