BMW 3.0 CSL Hommage este surpriza pregătită de constructorul bavarez pentru ediția din acest an a celebrului Concorso d’Eleganza Villa d’Este, programat pe data de 22 mai.
Conceptul pe care BMW îl va expune în premieră mondială în cadrul expoziției pe care o și patronează este un omagiu adus emblematicului coupe 3.0 CSL din anii ’70.
Designul lui BMW 3.0 CSL Hommage emană sportivitate prin toți porii, cu o caroserie încadrată de deflectoare de aer, bosaje proeminente ale roţilor şi spoilere supradimensionate, toate, reminscențe ale trecutului ce amintest de ilustrul 3.0 CSL. Utilizarea vastă a fibrei de carbon pentru secţiunea inferioară evidenţiază conceptul sistematic de caroserie ultrauşoară a automobilului.
Toate elementele cockpitului sunt reduse la esenţial. Prin materiale şi soluţiile de detaliu, Hommage afişează o supremaţie tehnică şi un rafinament formal.
Primul proiect original al diviziei BMW Motorsport GmbH, clasicul BMW 3.0 CSL este un model etalon pentru BMW, un automobil care s-a impus imediat prin performanţe remarcabile pe circuit, cu nume mari precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester sau Pierre Dieudonné, în spatele volanului. Alături de palmares, designul impresionant al BMW 3.0 CSL a marcat profund imaginea sportivă a mărcii, modelul câştigându-şi în timp supranumele de “Bat Mobile”.
Alături de 3.0 CSL au debutat și numeroase inovații tehnice din palmaresul BMW. Printre acestea, primul motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu patru supape pe cilindru sau sistemul ABS, care a debutat pe 3.0 CSL începând cu 1974, înainte de lansarea pe un model de serie – BMW Seria 7.
BMW 3.0 CSL mai are o semnificație cu totul aparte, fiind modelul care, în urmă cu patru decenii, a pus bazele proiectului BMW Art Cars. Pasionat de curse auto, Hervé Poulain l-a rugat pe prietenul său, artistul american Alexander Calder, să-i picteze automobilul cu care urma să participe la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Așa a început o poveste cu iz de legendă. BMW 3.0 CSL.