Nu o să ascundem faptul că ne plac camionetele și că avem o slăbiciune ușor inexplicabilă pentru bătrânul Land Rover Defender, așa că o combinație între ele este, după mintea noastră, un soi de rețetă secretă a succesului.
E drept că Land Rover Defender îți oferă posibilitatea de a-l cumpăra cu caroserie de tip pick-up chiar și din fabrică (de fapt, nu cred să existe o mașină cu mai multe versiuni de caroserie decât Defender), însă poți fi sigur că nu va arăta așa.
În primul rând, proporția dintre lungimea capotei și cea a benei este ridicolă. Nu spun că e rău să ai o capotă care ar face invidios până și un SLS AMG prin lungimea ei (de altfel, pe plăcuța de înmatriculare scrie „Longnose”…), însă coroborează asta cu verticalitatea parbrizului și formele pătrate care caracterizează ambele capete și obții o mașină la care te uiți din profil și nu-ți dai seama exact care-i fața și care-i spatele.
Și totuși, ne place. Kahn Design adaugă 381 mm peste ampatamentul deja existent al Defenderului 90 care stă la baza lui Flying Huntsman 105, umflându-i un pic și lățimea grație aripilor evazate ce trebuie să acopere noile roți negru mat de 18 inci. Dacă te întrebi de ce pare că roțile vor atinge aripile la cea mai mică denivelare, răspunsul este că tunerul a umblat și la suspensii (coborându-le, desigur), zăbovind un pic și asupra frânelor.
Nu încape nicio îndoială că ceea ce vezi aici e o conversie care transformă Defenderul într-o mașină de stradă, iar bena care și așa era subdimensionată trebuie să împartă spațiul cu o roată de rezervă. Interiorul nu e nici el tocmai utilitar, având piele cusută în romburi inclusiv pe plafon și scaune sport.
Prețul comunicat pentru Kahn Design Flying Huntsman 105 este valabil pentru piața din Marea Britanie și e în valoarea de 58.875 lire sterline. În banii „noștri”, asta înseamnă cam 81.500 de euro, deci un pic cam mult pentru o mașină care, înainte de transformare, i s-ar fi potrivit perfect unui oier din Regat.