Actuala generație SEAT Ibiza a trăit o viață pe care mulți ar caracteriza-o drept exagerat de lungă, iar anul ăsta nu i se pregătește decât un facelift și nu un model nou.
Vestea cu adevărat bună, însă, vine din partea versiunii performante Cupra căreia SEAT anunță că-i va monta o cutie de viteze manuală, opțional, în condițiile în care în prezent Ibiza Cupra vine cu un motor de 1,4 litri și 180 CP cuplat la o transmisie DSG.
Jürgen Stackmann, directorul SEAT, a sugerat faptul că gama Cupra s-ar putea extinde în cazul modelelor mai mari ale mărcii, această expansiune având la bază motorizările diesel, dar și modele noi ce urmează să fie lansate.
În ceea ce privește dieselul, nu e de mirare frenezia cu care Grupul VW încearcă să profite de pe urma motorului 2.0 BiTDI lansat pe noul Passat, care dezvoltă nu mai puțin de 240 de cai putere. După concepte de clasă compactă care-l folosesc, urmarea firească ar fi versiunile mai performante ale modelelor deja existente, cum ar fi SEAT Leon Cupra (TDI).
“Ideea unei Cupra diesel de performanță nu e rea deloc”, a spus Stackmann. “Problema este cum am putea să realizăm asta, menținând prețul de achiziție jos, pentru că nivelurile de putere pe care le impune eticheta Cupra sunt foarte costisitoare la o motorizare diesel. Decizia va fi luată în funcție de cât de bine vom reuși să împăcăm aceste două aspecte: să fie accesibilă în segment și să ofere performanțe competitive. Dacă vom reuși asta, atunci da, putem vorbi despre o Cupra diesel”.
Stackmann a confirmat și posibilitatea unei variante Cupra a viitorului SUV care urmează să fie lansat anul viitor la Geneva.