Porsche va concura la Le Mans cu trei exemplare 919 Hybrid

Porsche-919-Hybrid-Le-Mans-2015-AEx

În weekend-ul 13-14 iunie, 2015, toată suflarea automobilistică va fi cu ochii pe Franţa, acolo unde se va desfăşura legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Odată revenit în joc, Porsche va fi unul dintre actorii principali, judecând după istoria fabuloasă ce leagă marca germană de legendarul circuit.

Gândul că nişte nebuni concurează timp de 24 de ore pare nebun. Dar acesta este doar vârful eisberg-ului. Ca să înţelegeţi ce înseamnă cu adevărat o cursă de o aşa anvergură pentru un producător auto vom lua exemplul celor de la Porsche. Pe 18 mai, deci cu aproape o lună avans, o echipă de 12 oameni a început construcţia anexelor Porsche de la Le Mans. Vor fi construite două clădiri provizorii, una pentru logistica echipelor, iar alta cu rol de ospitalitate şi pentru acomodarea piloţilor.

Pe 27 mai, camioanele cu toată logistica porsche vor pleca din Weissach într-o călătorie de 800 km către Le Mans. Opt specialişti vor pregăti boxele pentru cele trei exemplare Porsche 919 Hybrid care vor lua startul în cea mai celebră cursă de anduranţă din lume. Prototipurile, care dezvoltă aproximativ 1.000 CP reprezintă oglinda celor mai noi şi avansate tehnologii dezvoltate de Porsche, iar implementarea lor în produsele aoferite marelui public se va face treptat.

Porsche 919 Hybrid, Porsche Team: Timo Bernhard, Brendon Hartley, Mark Webber

Revenind la ceea ce înseamnă Cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru Porsche, vă mai spunem doar că aproximativ 750 de angajaţi ai companiei vor fi implicaţi în ediţia 2015, fie cu treabă, fie din postura de susţinători ai echipei. Toţi cei implicaţi în programul celor trei 919 Hybrid trebuie să fie pregătiţi încă de pe 31 mai, ziua în care încep primele teste oficiale. 13 zile mai târziu, când se va da startul cursei propriu-zise, echipele vor număra 120 de oameni, în timp ce reprezentanţii media vor ajunge la numărul de 2.500, cu o estimare de 270.000 de spectatori ce vor asista la cursă din tribune.

Echipele pentru ediţia 2015 arată aşa: 

Prototipul cu numărul 17 (culoare roşie) va fi pilotat de Timo Bernhard, Brendon Hartley şi Mark Webber. Prototipul negru, cu numărul de concurs 18, îi va avea la comenzi pe Romain Dumas, Neel Jani şi Marc Lieb. Cel de-al treilea vehicul va purta numărul 19, va avea o schemă cromatică pe bază de alb şi va fi pilotat de tripleta Earl Bamber, Nico Hülkenberg şi Nick Tandy. Inginerii şefi pentru cele trei automobile de concurs vor fi: britanicul Kyle Wilson-Clarke (#17), francezul Mathieu Galoche (#18) şi australianul Stephen Mitas (#19). Cel din urmă va răspunde şi de întreg proiectul Porsche Hybrid Le Mans.

Porsche 919 Hybrid, Porsche Team: Timo Bernhard, Brendon Hartley, Mark Webber

Pentru cei care sunt amatori de date brute, iată configuraţia unei echipe. pentru fiecra automobil de concurs în parte sunt necesari 23 de oameni: inginer de cursă, inginer pentru performanţe, inginer pentru colectarea datelor, inginer pentru sistemul hibrid, inginer pentru motorul termic, inginer pentru performanţele sistemelor, inginer pentru sistemul de 12 V, inginer software, inginer pentru aplicaţiile motorului, inginer pentru transmisie, inginer pentru aerodinamică, mecanicul 1, mecanicul punţii faţă, mecanicul punţii spate, mecanicul motorului, mecanicul transmisiei, inginerul materialelor compozite, electrician, om pentru realimentare, mecanic responsabil de anvelope, administratorul garajului, un mecanic care se ocupă de intrările la boxe (are în grijă sistemele de schimbare a roţilor şi de realimentare), plus un om de rezervă. În total, 68 de persoane vor dădăci cele trei Porsche 919 Hybrid. Plus o femeie, singura.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top