Legendarul pickup al japonezilor celebru pentru faptul că refuză să moară indiferent ce arunci spre el a ajuns la a opta generație, ocazie cu care a suferit și câteva modificări importante.
Hilux este unul dintre cele mai importante modele produse de Toyota, vânzându-se în peste 16 milioane de exemplare de-a lungul vieții sale considerabile (primul model a fost lansat în 1968) și fiind prezent în peste 180 de țări.
Internetul abundă de ceva vreme cu imagini spion și broșuri ale noului model, așa că designul exterior nu mai reprezintă nicio surpriză: Toyota i-a alungit considerabil farurile și i-a remodelat partea de jos a spoilerului frontal care arată acum mult mai robust, mai masiv.
Altfel, Hilux rămâne un pickup și, deci, o mașină utilitară, așa că forma generală nu are cum să se schimbe mai deloc fiind dictată de scopurile în care mașina va fi folosită. De altfel, Toyota spune că a ținut cont de părerile utilizatorilor în timpul dezvoltării noului model, concluzia fiind că mașina trebuie să rămână cel puțin la fel de solidă, dar și să ofere mai mult confort pentru șofer.
Așa se face că noua Toyota Hilux promite suspensii mai elastice, un habitaclu mai bine insonorizat și o autonomie mai lungă grație motoarelor eficientizate. Șasiul și suspensia sunt noi, cea din urmă beneficiind de îmbunătățiri aduse amortizoarelor și arcurilor lamelare de pe spate. Mașina poate fi comandată cu trei tipuri diferite de suspensie: standard, heavy duty (pentru încărcături mari) sau comfort (pentru utilizarea cu precădere pe asfalt).
Această primă dezvelire a noului Hilux a avut loc în Thailanda, acolo unde modelul prezentat avea un motor diesel de 2.755 cmc cu 177 CP și 450 Nm între 1.600 și 2.400, conectat la o cutie automată cu șase rapoarte. Potrivit declarațiilor Toyota, acest motor oferă semnificativ mai mult cuplu la turații joase (față de cel vechi de 2,5 litri, probabil), produce mai puțin zgomot și mai puține vibrații.
Toyota spune că noul Hilux va putea fi comandat și cu un motor turbodiesel de 2,4 litri, 160 de cai putere și 400 Nm, dar și câteva opțiuni pe benzină care nu prezintă niciun fel de relevanță pentru piața noastră.
Interiorul este și el semnificativ îmbunătățit – cel puțin la versiunea de top care apare în imagini – făcând din Hilux și un potențial vehicul de lifestyle pentru cei cărora le place aventura. Bordul are un desen nou, finisaje mai bune, inserții cromate și un ecran tactil, în timp ce cuplarea tracțiunii integrale se face acum electronic, din buton, lucru care ar putea să-i nemulțumească pe unii clienți fideli care preferă varianta mecanică.
Nu există vești despre prețul noului model sau despre diferențele care vor surveni de la o piață la alta, însă te vom ține la curent pe măsură ce vor apărea informații noi specifice pieței din România.