După cum o spune și numele, Renault Alpine Celebration este un model dedicat celor 60 de ani scurși la apariția mărcii și vine ca o avanpremieră pentru modelul de serie pe care-l vom vedea anul viitor, dacă totul merge conform planului.
Sursa de inspirație pentru acest concept a fost modelul clasic A110 Berlinetta, cel mai elocvent indiciu fiind aranjamentul dublu al farurilor, dar și silueta mașinii ca întreg. Asemănarea dintre Renault Alpine Celebration și A110 Berlinetta este mult mai evidentă decât în cazul precedentului concept Alpine, A110-50, care a folosit o abordare mult mai modernă.
Renault Alpine Celebration folosește o arhitectură cu motorul amplasat central, însă francezii nu au dat nicio informație despre ce unitate anume va fi folosită pentru a propulsa conceptul. Cum singurele surse sunt modelele sport din gama Renault, opțiunile sunt reduse la două: motorul turbo de 1,6 litri de pe Clio RS sau, ceva mai bine, motorul turbo de doi litri de pe Megane RS. În cazul celui din urmă, cu niște intervenții mai serioase din partea inginerilor, Renault Alpine Celebration ar putea sări de pragul celor 300 de cai putere.
Însă nu puterea va fi punctul forte al vitoarei mașini, ci un raport foarte bun putere/masă. Dacă puterea nu este foarte mare, singurul mod în care AS1 (denumirea provizorie a modelului de serie Alpine) poate avea un astfel de raport favorabil este menținerea cât mai jos a masei totale a mașinii: zvonurile spun că cifra se va învârti în jurul a 1.100 kg.
Viitorul model Alpine pare să se prefigureze într-un soi de Toyota GT-86 mai radicală, o mașină sport cu tracțiune spate și – sperăm noi – o cutie de viteze manuală. Cum inginerii din jurul RenaultSport nu au stat niciodată rău în ceea ce privește setarea unui șasiu, avem toate șansele ca AS1 să se conducă excelent. În ceea ce privește aspectul, însă, parcă modelul clasic ar merita ceva mai mult – nu-i rău, dar nu e nici atât de bine cum ar putea să fie.