Da, s-a ajuns și aici: BMW anunță (neoficial, ci prin vocea celor de la Automobilwoche care citează niște surse nedezvăluite) o mașină care va consuma doar 0,4 l/100 km.
Toată povestea asta ne trimite cu gândul la o altă mașină al cărei unic scop în viață a fost să ardă carburantul cu o zgârcenie care l-ar face invidios și pe cel mai zgârcit dintre scoțieni: Volkswagen XL1.
Mașina celor de la VW folosea un sistem hibrid format dintr-un motor electric cu 27 CP și unul diesel în doi cilindri și 48 CP, ceea ce sună mai degrabă neimpresionant. XL1, însă, venea (folosim trecutul pentru că, deși mașina a fost produsă și vândută de Volkswagen, a fost o ediție limitată și nu se mai poate cumpăra de mult) cu o caroserie extrem de aerodinamică și cu o masă totală de doar 795 kilograme.
Potrivit Automobilwoche, BMW va merge în mare măsură pe aceeași rețetă în ceea ce privește caroseria și atența acordată masei, însă va folosi o altă soluție pentru porpulsie. Mașină care nu are nici măcar un nume de cod în prezent va folosi un motor pe benzină în doi cilindri doar pe post de generator pentru motorul electric, fiind deci un vehicul electric cu autonomie extinsă, și nu un hibrid plug-in la fel ca XL1.
Vehiculul va folosi aceeași tehnolgie prezentă și pe cele două modele i (dar și pe noul Seria 7) care presupune utilizarea CFRP-ului (plastic ranforsat cu fibră de carbon) pentru a menține masa totală cât mai jos – se vorbește despre o valoarea sub pragul de 1,2 tone pentru o mașină cu patru locuri și o viteză maximă de 180 km/h.
Rămâne de văzut, în primul rând,cât de veridice sunt aceste zvonuri și, în cazul în care BMW chiar lucrează la o astfel de mașină, care sunt șansele ca ea să și fie produsă la scară mai largă. Cel mai probabil, însă, nu va fi decât un model conceput pentru a arăta cât de departe pot fi întinse limitele tehnologiei actuale. Dacă până acum BMW a reușit să ne convingă că până și modelele electrice nu fac rabat de la dinamism, cu un asemenea vehicul i-ar fi fost foarte greu.