Noul Mercedes GLC renunță la liniile angulare ale lui GLK și promovează un stil mai aerodinamic. Iar sub caroseria care oferă un interior mai spațios se ascunde noua platformă MRA utilizată și la noul Clasa C.
Lansat în 2008, Mercedes GLK a venit cu o filozofie diferită. Liniile sale angulare ne aminteau de ilustrul Clasa G într-un segment în care designul rivalilor era caracterizat de linii de coupe.
Dar acest design deosebit al lui GLK combinat cu aptitudini off-road neobișnuit de bune pentru un SUV premium de clasă medie au fost cheia spre un succes răsunător.
Între timp însă, concurența a evoluat și noul BMW X3 lansat în 2010 a oferit un spațiu interior mai generos.
Mercedes reacționează acum cu noua generație GLK care preia denumirea de GLC. Conform noii logici de denumiri a modelelor, litera C din GLC desemnează faptul că GLC este un SUV de clasă medie care aparține de familia Clasei C.
Astfel, este logică și creșterea în dimensiuni dar și utilizarea noii platforme MRA de la Clasa C. GLC are alte proporții față de prima generație. Cu 4.656 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.639 mm înălțime, GLC are o amprentă aproape similară cu a lui BMW X3. De asemenea, este cu 12 cm mai lung, 5 cm mai lat și doar 0,9 cm mai înalt decât fostul GLK. Mercedes declară că mărirea dimensiunilor exterioare a dus la creșterea spațiului pentru genunchi în spate cu 57 mm. Remarcăm liniile fluide ale caroseriei, ecartamentele mai late și capota mai lungă. Puntea față a fost împinsă spre înainte pentru a permite mărirea ampatamentului. Ampatamentul mai mare promite un spațiu interior mult mai generos, adaptat perfect unui SUV de clasă medie. Volumul portbagajului va pune la dispoziție 580 litri, cu 130 de litri mai mult decât la vechea generație, iar cu bacheta rabatată, volumul va crește la 1.600 de litri.
Noul GLC va împărți platforma cu noul Mercedes-Benz C-Class. Cea de-a doua generație a SUV-ului de clasă medie va primi și o configurație cu volan pe partea dreaptă, ceea ce va permite vehiculului să ia cu asalt piețe precum Marea Britanie, Japonia și Australia.
Utilizând platforma cu o construcție hibridă a caroseriei, la fel ca la Clasa C, noul GLC va fi mai ușor cu 80 kg deși dimensiunile exterioare au crescut sensibil față de generația anterioară. Din cele 80 kg, 50 kg au fost economisite la caroserie.
La fel ca și la Clasa C, noul GLC va putea fi echipat opțional cu suspensia pneumatică Airmatic.
Interiorul este similar cu cel de la Clasa C, displayul flotant de 7 sau 8,4 inch dominând planșa de bord.
Întreaga gamă de motorizări va fi preluată de la actuala Clasa C și va include la start trei versiuni: una pe benzină (GLC 250 echipat cu motorul turbo de 2 litri și 211 CP) și două diesel (GLC 220d și GLC 250d, ambele echipate cu motorul turbo diesel de 2,1 litri cu 170 și respective 204 CP).
Nu va lipsi de la start nici versiunea Plug-In Hybrid. GLC 350e 4Matic va fi propulsat de același sistem de la C 350e, care combină un motor termic de 2 litri turbo și 211 CP cu un motor electric , bateriile Li-Ion conferind o autonomie electrică de până la 33 km. Mercedes promite o accelerație de la 0 la 100 km/h în numai 5,9 secunde și emisii de doar 60 g/km CO2.
În premieră, GLC va primi și versiuni AMG, neconfirmate însă la lansarea oficială. Însă se pare că unda verde pentru GLC 63 AMG este doar o formalitate. Acesta ar urma să preia de la C 63 excelentul V8 bi-turbo de 4 litri ce oferi 510 CP.
Noul GLC va fi disponibil începând cu septembrie 2015.
Pentru anul viitor este planificată și lansarea versiunii GLC Coupe prezentată sub formă de concept la salonul de la Shanghai în această primăvară.