65 de jurnalişti din 31 de ţări s-au reunit pentru a alege cele mai bune motoare ale anului 2015. Competiţia ˝International Engine of the Year˝, care fusese dominată la ultimele trei ediţii de motorizarea Ford EcoBoost de 1 litru, fabricată şi în România, la Craiova, şi-a desemnat un mare câştigător din portofoliul BMW.
Ediţiile 2012, 2013 şi 2014 ale International Engine of the Year au fost dominate de motorizarea Ford EcoBoost de 999 cmc. Acum, oarecum surprinzător, titlul de motor al anului i-a revenit sistemului hibrid de propulsie al spectaculosului BMW i8. Ford nu a rămas cu ochii în soare ci s-a mulţumit cu titlul de cel mai bun motor de sub 1 litru cilindree.
Clasament General:
1. BMW 1.5 l (sistem hibrid benzină/electric) – BMW i8 (326 CP) – 274 puncte
2. Ford 999 cmc, trei cilindri, supraalimentat – Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, (100 CP, 125 CP), Fiesta Red/Black (140 CP), Mondeo, EcoSport (125 CP), Tourneo Connect / Courier (100 CP) – 267 puncte
3. PSA Peugeot Citroen 1.2 l, supraalimentat – Peugeot 208 (110 CP), Peugeot 308 (110 CP sau 130 CP), Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 CP), Citroen C4 şi DS4 (110 CP şi 130 CP) – 222 puncte
4. Ferrari – 4,5 l, V8 – Ferrari 458 Italia (570 CP) şi 458 Speciale (605 CP) – 221 puncte
5. Mercedes-AMG 2 l, supraalimentat – Mercedes-Benz A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG (360 CP) – 177 puncte
6. Tesla, tren de rulare full electric – Tesla Model S (380 CP, 385 CP şi 700 CP) – 157 CP
7. BMW M, 3 l, L6, bi-turbo – BMW M3 şi BMW M4 (431 CP) – 133 puncte
8. McLaren V8, 3,8 l, bi-turbo – McLaren 675LT (675 CP), McLaren 650S (650 CP), McLaren 625C (625 CP), McLaren 12C (625 CP) – 93 puncte
9. Audi 2.5 l, L5, supraalimentat – Audi RS3 (367 CP) şi Audi RS Q3 (340 CP) – 88 puncte
Alte premii
La categoria motoarelor de sub 1 litru cilindree s-a impus Ford, după cum am mai spus, care s-a impus detaşat în faţa motorizărilor General Motors (999 cmc, trei cilindri, supraalimentat), BMW (range extender-ul de 647 cmc disponibil pentru BMW i3), Volkswagen (999 cmc, trei cilindri, supraalimentat – 95 CP), Fiat (875 cmc, 2 cilindri, turbo), Renault/Nissan (898 cmc, trei cilindri, supraalimentat).
Cel mai bun motor între 1 şi 1,4 litri este unitatea PSA Peugeot Citroen de 1,2 l, trei cilindri supraalimentaţi, care produce fie 110 CP sau 130 CP. Acesta a învins nu mai puţin de cinci motorizări Volkswagen: 1.4 TSI Twincharger (de 150, 160 sau 180 CP), 1.4 TSI hibrid (VW Golf GTE şi Audi A3 e-tron – 204 CP), 1.4 TSI (122, 125, 140 sau 150 CP), 1.4 TSI ACT (140 sau 150 CP) şi 1.2 TSI de 86, 90, 105 sau 110 CP.
Cel mai bun motor cu cilindree cuprinsă între 1,4 şi 1,8 litri este unitatea care a căştigat şi marele premiu Engine of the Year – BMW 1,5 l, care intră în componenţa sistemului hibrid de pe BMW i8 (326 CP). Cel mai bun motor de până în 2 litri este Mercedes-AMG (360 CP – A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG). În intervalul 2 l – 2,5 l cel mai apreciat motor a fost unitatea de 2,5 l Audi, cea care însufleţeşte modelele de performanţă RS3 şi RS Q3 (ambele de 367 CP). Cel mai bun motor de până în 3 litri este cel dezvoltat de BMW pentru modelele M3 şi M4 – 6 cilindri în linie, bi-turbo, 431 CP. Pentru intervalul 3 – 4 litri s-a ales un nume greu, McLaren, cu performanta unitate de 3,8 l, V8 twin-turbo, care produce între 625 şi 675 CP, în funcţie de model. Ultima categorie, cea a motorizărilor de peste 4 litri, a fost dominată de Ferrari, care s-a impus prin unitatea de 4,5 l care animă modelul 458 Italia (570 CP) dar şi ultra-performantul 458 Speciale (605 CP).
Premiul special ˝Green Engine of the Year˝ a intrat în posesia americanilor de la Tesla, pentru sistemul electric de propulsie al lui Model S (380, 385 sau chiar 700 CP). Cel mai bun motor nou a fost desemnat tot cel care animă BMW i8, de altfel marele câştigător în viziunea juriului de specialişti. Iar pentru că pedigree-ul îi recomandă, Ferrari au primit şi premiul suplimentar de ˝Performance engine of the Year˝.