Ultimul exemplar Porsche 918 Spyder a părăsit liniile de asamblare ale fabricii de vise de la Zuffenhausen, după numai 21 de luni de la lansarea urmașului spiritual al legendarelor 959 și Carrera GT.
În lupta cu McLaren P1 și LaFerrari, Porsche a aruncat tot ce avea mai bun în lupta pentru supremație. Datele de uzină indică o putere totală combinată de 887 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h estimată la doar 2,8 s. În dulcele stil Porsche, viteza maximă nu va fi limitată, 918 Spyder putând depăși lejer pragul de 345 km/h, în condițiile unui consum mediu aproape neverosimil de 3 l/100 km și ale unor emisii de 70 g CO2/km.
Inima lui 918 este un V8 aspirat pe benzină, montat central, și asistat de două motoare electrice, ansamblul hibrid fiind gestionat de o transmisie PDK cu șapte trepte. Cu o cilindree de 4,6 litri, V8-ul termic dezvoltă 608 CP, putere transmisă exclusiv roților din spate, puse în mișcare în tandem cu un motor electric de 156 CP. În funcție de necesități, cele două motoare pot funcționa și independent. Un alt propulsor electric de 130 CP, amplasat pe puntea față, devine activ la viteze reduse și medii, pentru a asigura un plus de vivacitate în cazul accelerațiilor puternice.
Bineînțeles, 918 oferă și un mod de rulare exclusiv electric. Nu fără restricții în ceea ce privește performanțele, însă. Viteza maximă va fi limitată la 150 km/h, iar sprintul până la 100 km/h va crește la 7 secunde. Autonomia maximă este de 31 kilometri.
Doar 918 exemplare au fost produse, clienții care doreau să prindă un loc pe lista de comenzi fiind nevoiți să scoată din buzunare un avans consistent de 200.000 euro. Mai mult de un sfert din cadența totală a ajuns în Statele Unite, cea mai mare piață de desfacere pentru Porsche.
Să nu uităm și că 918 Spyder intrase deja în cărțile de istorie drept primul supercar hibrid din panoplia Porsche și deținătorul celui mai nou record pe bucla de nord a celebrului circuit de la Nurburgring, parcursă în doar 6 minute și 57 secunde, cu 14 secunde mai puțin decât cel mai bun timp stabilit în 2009 de Gumpert Apollo Sport.