Jaguar F-Pace, primul SUV din istoria mărcii britanice, îşi face debutul chiar în acest weekend. Însă, nu în haine de serie, ci sub forma unui prototip care va interpreta rolul de maşină de asistenţă în Turul Franţei.
Exemplarul de preserie va rula pe proba inaugurală în lungime de 13,7 km, celebra Grand Depart, urmând să se alăture echipei britanice Team Sky. Aceeaşi echipă care se laudă şi cu prima victorie a unui ciclist insular în celebrul tur francez, performanţă atinsă în 2012.
Deşi nu renunţă complet la camuflaj, liniile finale ale modelului de serie sunt mai vizibile ca oricând, Jaguar reuşind să ascundă de privirile indiscrete doar detalii fine precum poziţionarea exactă a lămpilor LED.
Jaguar F-Pace va intra în competiție directă cu rivali puternici precum noul Mercedes-Benz GLC, BMW X3 sau Porsche Macan. Primul SUV Jaguar va fi dezvoltat pornind de la noua platformă modulară iQ[Al], iar sistemul de tracţiune integrală ar putea fi împrumutat de la Land Rover.
Şi în materie de motorizări, noul F-Pace va apela la fraţii de gamă, XE în această instanţă, ceea ce se traduce printr-o colecţie completă de motoare Ingenium cu patru cilindri şi supraalimentare turbo. Ulterior, F-Pace va putea fi comandat şi în compania unui V6 supraalimentat de 3 litri, pe benzină, prezent şi pe F-Type.
Debutul versiunii de serie a noului Jaguar F-Pace va avea loc în toamnă, la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul SUV va ajunge în showroom-uri anul viitor, urmând să fie construit în noua uzină din Solihull a casei britanice.