Renault înlocuieşte Laguna şi Latitude cu un singur model. Noua limuzină de clasă medie se numeşte Renault Talisman şi aspiră la un loc de frunte în segmentul dominat de best-seller-ele VW Passat şi Ford Mondeo.
Noul Talisman este cu până la 200 kilograme mai uşor prin comparaţie cu Laguna 3 (în funcţie de versiune). Iată că noua platformă modulară a Alianţei Renault-Nissan îşi arată roadele, noul model partajând, de altfel, numeroase componente cu modelele produse de fratele nipon.
Cu un ampatament generos de 2,81 metri, urmaşul Lagunei promite spaţiu interior regesc pentru cinci pasageri, în lumina unor dimensiuni exterioare situate la graniţa dintre clasa medie şi cea mare. Lungimea măsoară 4,85 metri, lăţimea 1,87 metri, iar înălţimea, 1,46 metri. Portbagajul este şi el demn de o limuzină de talia lui Talisman: 608 litri.
Scaunele din faţă anatomice îşi răsfaţă pasagerii cu reglaje electrice multiple, inclusiv pentru tetiere şi suportul lombar, funcţii de încălzire, ventilaţie şi masaj. Odată cu deschiderea portierelor, acestea culisează cu 50 milimetri spre spate, accesul facil fiind pus, astfel, pe primul plan. Bineînţeles, Talisman este înzestrat şi cu gadgeturile fără de care un model complet nou nu mai poate sta mândru în faţa rivalilor, în ziua de astăzi: sistem de infotainment R-Link 2 cu conexiune la internet şi touchscreen în format portrait de 7 inch, head-up-display şi un sistem audio profesional Bose.
Talisman va fi oferit în compania unei palete de cinci motorizări, două pe benzină şi trei diesel. Toate împart cilindreea unică de 1,6 litri. Cea mai eficientă versiune din gamă va fi unitatea alimentată cu motorină, în iteraţia entry-level de 110 CP. Aceasta se laudă cu emisii de numai 97 g per kilometru. Renault pune la dispoziţia clienţilor săi şi variantele cunoscute de 130 şi 160 CP ale aceluiaşi dCi ce a făcut deja carieră sub capota a numeroase creaţii Renault-Nissan. Cele două variante pe benzină dezvoltă 150 şi 200 CP. Transmisia EDC cu dublu ambreiaj este standard pentru dieselul de top şi opţională pentru celelalte versiuni. Cel puţin iniţial, Renault Talisman nu este disponibil şi cu tracţiune integrală. Renault oferă, totuşi, şasiul 4Control cu direcţie integrală şi amortizoare adaptive, alături de sistemul Multisense ce permite configurarea direcţiei, suspensiei, motorului şi cutiei de viteze în patru trepte – Eco, Comfort, Neutral şi Sport.
Designul este şi el unul menit să epateze, într-un segment ancorat încă în norme de design sobre, tipic teutone. Talisman grefează (cu succes, am putea spune) liniile pline de sex-appeal ale superbelor concepte Renault din ultimii ani (DeZir etc.) pe o caroserie în trei volume bine delimitate. Pentru a sublinia caracterul premium al noii limuzine, versiunea hatchback, tradiţională în gama Laguna, este istorie! Farurile full-LED inedite, cu amprentă luminoasă ce imită forma unui bumerang, sunt standard pe varianta de top, Initiale Paris, înzestrată, de asemenea, cu tapiţerii exclusive din piele Nappa sau geamuri dublu laminate.
Renault Talisman va ajunge pe piaţă în 2016, tot anul viitor urmând să fie lansată şi o variantă break. Producţia noului model se va desfăşura în ţara natală, la uzina de la Douai, acolo unde Renault a investit deja peste 420 milioane de euro în aşteptarea noilor Talisman şi Espace.