Te iertăm dacă-ți închipuiai că cel mai bine vândut SUV premium de clasă medie în Europa este unul dintre cele trei modele nemțești – Audi Q5, BMW X3 sau Mercedes-Benz GLK (respectiv GLC).
Dacă ai fi pariat pe Range Rover Evoque, felicitări, ai fi fost și mai aproape de adevăr, însă tot n-ai fi câștigat pariul. Pentru că cele mai mari cifre de vânzări din acest segment le are un model produs în Suedia și destul de ignorat în țara noastră: Volvo XC60.
Mai mult decât atât, XC60 se bucură de acest titlu în Europa încă din anul 2014, moment în care a surclasat modele aparent mult mai cunoscute precum Audi Q5 sau Range Rover Evoque (ocupanții primelor două locuri înaintea ascensiunii lui XC60). La finalul anului trecut, Volvo vânduse 62.845 de unități, Audi Q5 60.679, iar Range Rover Evoque 50.838 de unități.
Diferența era, deci, mică, însă concludentă. După primul sfert din 2015, cifrele arată astfel: Volvo XC60 – 18.173, Range Rover Evoque – 16.135, Audi Q5 – 15.854, BMW X3 – 10.828 și, la o distanță apreciabilă, Mercedes-Benz GLK cu 6.562 de unități.
Iar lucrurile nu pot merge decât înspre mai bine pentru Volvo XC60, care urmează să fie înnoit anul viitor și, dacă e să ne luăm după ce a arătat modelul superior din gama suedeză, XC90, ar trebui să ne așteptăm la un pachet extrem de reușit.
Nu că cel actual ar fi de lepădat. Pentru un SUV premium de clasă medie, Volvo XC60 este o opțiune destul de singulară, oferind cumpărătorului o cabină foarte aerisită și spațioasă și finisaje și design cu un inconfundabil aer suedez. Generația următoare ar trebui să meargă în aceeași direcție și nu trebuie uitat nici faptul că Volvo tocmai a cumpărat divizia de tuning a companiei înfrățite Polestar, deci putem să ne așteptăm și la modele cu înclinații sportive evidente în viitor. Și, în ciuda aparențelor, sportivitatea pare să se înțeleagă foarte bine cu ideea de SUV premium, după cum o arată Porsche Macan sau viitorul Mercedes-AMG GLC 63.