Reînvierea lui Dino? Micul Ferrari e mai aproape ca oricând

Ferrari Dino - AutoExpert

Mulţi spun că absenţa ˝unui˝ Dino din portofoliul lui Ferrari a fost una dintre greşelile lui Luca di Montezemollo. Iată că jurnaliştii britanici au fotografiat un prototip camuflat, un Ferrari 488 GTB scurtat, care ar putea ascunde secretele viitorului mini-Ferrari: Dino.

Nu se ştiu foarte multe detalii, doar că toate indiciile, puse cap la cap, par a da reţeta perfectă. Cel mai mic Ferrari din gama actuală, un model mai scurt şi mai compact decât 488 DTB şi cu o motorizare V6 supraalimentată, tendinţă adoptată cu succes şi de casa italiană. Mai mult, jurnaliştii britanici se agaţă de o declaraţie relativ recentă a lui Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat-Chrysler, care a spus despre posibilitatea apariţiei unui nou model, Dino, că toată discuţia nu gravitează în jurul întrebării ˝Dacă?˝, ci ˝Când?˝.

De fapt, numele Dino nu a fost adus oficial în discuţie, ci este o presupunere logică din partea mass-media, ca tribut adus modelului anterior. Numele Dino nu a fost ales întâmplător de către Enzo Ferrari, ci a fost inspirat chiar de către fiul său. Indiferent de ce nume va fi ales până la urmă, se pare că viiitorul automobil va fi un Ferrari pur-sânge, cu o putere de aproximativ 500 CP. Judecând toate aceste informaţii, prima motorizare care ne vine în cap este cea a noii Alfa Romeo Giulia, tot un V6 supraalimentat de 3 litri.

Fotografiile spion prezintă un prototip camuflat după liniile unui 488, dar proporţiile sunt diferite, după cum se poate observa şi din simularea foto. De asemenea, fotograful a declarat că prototipul Ferrari a fost flancat de un 488 GTB şi că sunetul celor două modele era complet diferit, de unde şi prima dovadă că am discuta despre o motorizare nouă, mai mică (3l, V6). Alegerea unei unităţi de capacitate mai mică este dictată, pe de o parte, de legile privind emisiile de compuşi chimici şi privind consumul de combuctibil care sunt tot mai restrictive, iar pe de altă parte contează mult şi faptul că motorizările de peste 3 litri sunt taxate consistent în multe ţări (China fiind un exemplu perfect în acest sens).

Despre noul V6 se speculează că ar urma să însufleţească mai multe modele ale casei pe viitor. Dacă este puţin probabil ca 488 GTB sau succesorul său să renunţe la tradiţia motorizărilor V8, viitoarea generaţie Ferrari California va oferi, cel mai probabil, acelaşi motor ce va fi instalat pe Dino. Va fi pentru a patra oară în istorie când Ferrari va oferi în gamă un motor de şase cilindri. Chiar originalul Dino s-a bucurat de două astfel de unităţi, de 2 şi de 2,4 litri (ambele V6).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top