Volkswagen ridică vălul de pe cea de-a doua generație a SUV-ului Tiguan, prezentându-l cu foarte puțin timp înainte de lansarea oficială din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
Volkswagen se prezintă astfel cu trei versiuni ale SUV-ului – Tiguan, Tiguan R-Line și Tiguan GTE – un concept hibrid ce produce până la 218 CP, având un consum declarat de doar 1,9 l/100 km.
Noul Tiguan este primul SUV construit pe platforma deja consacrată a grupului Volkswagen – MQB (modular transverse matrix), luând destul de mult în proporții față de generația precedentă – cu circa 60 mm mai lung și mult mai lat. Noul Tiguan dispune de un design nou, în ton cu linia de modele actuale din familia Volkswagen – regăsim influența modelului Passat atât în ceea ce privește fața cât și spatele noului SUV.
Având calculele bine făcute în materie de forme și dimensiuni, Tiguan primește notă bună în ceea ce privește aerodinamicitatea, coeficientul de aerodinamicitate fiind de 0,31, cu 0,04 mai mic decât la generația anterioară.
Noul Tiguan este primul model SUV din familia Volkswagen ce dispune de faruri cu tehnologie LED, disponibile standard pentru echiparea de vârf Highline, detaliu distinctiv pentru partea frontală a autovehiculului. Sunt astfel dispobibile trei linii de echipare – Trendline, Comfortline și Highline, inclusiv pachetul exclusiv R-Line.
În ceea ce privește interiorul, designul îi trădează originile, neieșind cu nimic din comunul modelelor Volkswagen. Dimensiunile mărite ale noului Tiguan se explică atunci când amintim un spațiu extra pentru genunchi, cât și cei 615 litri ai portbagajului – cu 145 mai mulți decât generația veche, totalizând 1655 litri de spațiu atunci când se rabatează scaunele. Noul Tiguan nu se zgârcește în materie de echipamente de asistență rutieră, fiind dotat standard cu mai multe module de securitate pentru șofer, pasageri cât și pietoni – amintim Front Asisst with City Emergency Braking and Pedestrian Monitoring, Lane Assist, Automatic Post-Collision Braking System – toate acestea fiind oferite în echiparea standard.
În materie de motorizări, oferta noului Tiguan este destul de generoasă – sunt astfel disponibile patru motorizări pe benzină TSI și patru pe motorină TDI, toate corespunzând normei Euro 6 – 125 CP / 150 CP / 180 CP și 220 CP, și cele patru pe motorină – 115 CP / 150 CP / 190 CP și 240 CP. Deși tracțiunea faţă este standard, opțional este disponibilă și tracțiunea integrală 4MOTION, care vine la pachet cu un modul Active Control, modul ce permite comutarea către patru moduri de pilotaj – Onroad, Snow, Offroad, Offroad Individual.
Vânzările noului Tiguan vor începe în primul semestru al anului viitor, livrările urmând a începe din aprilie 2016.