Porsche 911 Carrera 4 facelift intră în era turbo

Porsche 911 facelift joacă totul pe cartea turbo. Germanii înlocuiesc motorizările aspirate de intrare în gamă cu un boxer bi-turbo de 3 litri complet nou. Acum şi cu tracţiune integrală în straiele versiunilor 911 Carrera 4 şi 911 Carrera 4S.

Un celebru proverb spune că echipa câștigătoare nu se schimbă niciodată. Porsche 911 dovedește contrariul. Motoarele aspirate sunt istorie, facelift-ul aplicat iconicului coupe german punând accentul pe beneficiile aduse de supraalimentarea turbo: emisii reduse și performanțe superioare.

Oferit în două trepte de putere, noul motor dezvoltă 370 CP şi 450 Nm în cazul versiunii Porsche 911 Carrera 4 facelift şi 420 CP, respectiv 500 Nm, alături de 911 Carrera 4S facelift.

Toate modelele Porsche 911 Carrera 4 facelift şi 911 Targa primesc suspensie adaptivă PASM și gardă la sol redusă cu 10 mm încă de la echiparea de bază. Carrera S poate fi echipat în premieră cu direcţie integrală electromecanică.

porsche-911-carrera-4-facelift-3

În ciuda avansului de 20 CP, noile motoare turbo sunt cu până la 12% mai economice, consumul mediu oscilând între 7,9 l/100 km pentru Carrera 4 şi 8,0 l/100 km pentru Carrera 4S, echipate cu transmisie automată PDK cu şapte trepte.

Performanţele sunt şi ele, evident, în progres. Dacă ne referim la 911 Carrera 4 PDK, acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 4,1 s, iar viteza maximă este estimată la 287 km/h, în timp ce pentru Carrera 4S PDK cu pachetul Sport Chrono aceleaşi bareme sunt cotate la 3,8 s, respectiv 305 km/h.

La nivel de design modificările aduse de facelift se limitează la adoptarea unor noi blocuri optice faţă-spate cu LED-uri, clanţe redesenate şi o admisie de aer posterioară cu grilaj vertical, reconfigurată pentru a oferi răcirea necesară noului sistem de supraalimentare turbo.

porsche-911-carrera-4-facelift-6

Păşind la interior, notăm sistemul multimedia PCM înzestrat cu un touchscreen sensibil mai generos de 7 inch. Volanul nou de inspiraţie 918 Spyder găzduieşte selectorul modurilor de condus aferente pachetului Sport Chrono. Patru personalităţi diferite sunt disponibile, Normal, Sport, Sport Plus şi Individual, toate alterând setările cutiei, motorului, suspensiei şi sunetul evacuării.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top