Zilele trecute am participat la un eveniment RenaultSport ce a avut două capete de afiş: lansarea noului Renault Clio RS Trophy şi un prim contact cu modelul de competiţii Renault Clio Cup. Mai mult, pentru reuşita evenimentului a fost ales un loc special pentru desfăşurare – Academia Titi Aur.
Într-o dimineaţă de toamnă ce s-a dovedit a fi mai mult de vară târzie am pornit dintr-un Bucureşti aproape blocat spre Crevedia, la o aruncătură de băţ de Buftea. Să fie vreo 20 km până acolo, până unde multiplul campion român de raliuri şi Maestru emerit al Sporturilor, Constantin ˝Titi˝ Aur a construit o bază de pregătire la cele mai înalte standarde. Autodromul proiectat după ultimele tendinţe la nivel mondial reprezintă casa noului proiect ˝Academia Titit Aur˝ (ATA). Aceasta este o şcoală de conducere profesionistă în adevăratul sens, unde posesorii de permis de conducere pot veni să îşi însuşească o serie de cunoştinţe esenţiale. De la tehnici de conducere defensivă la cele de pilotaj, echipa de profesionişti strânsă în jurul lui Titi Aur are soluţii.
Am început atipic relatarea despre lansarea noului Renault Clio RS Trophy tocmai pentru a da de înţeles atenţia pe care a dat-o Renault evenimentului. Cu o tradiţie de peste o sută de ani în întreceri automobilistice (primul concurs la care a participat un automobil Renault a avut loc în 1902), marca franceză pune mare preţ pe modelele sportive. Iar de-a lungul istoriei a existat o serie impresionantă de astfel de creaţii. Divizia RenaultSport are un statut important în structura companiei şi se ocupă inclusiv de programul de Formula 1, acolo unde francezii au mai multe titluri mondiale, fie ca echipă, fie ca furnizor de motoare.
Dintotdeauna, specialitatea RenaultSport au fost hothatch-urile de buget. Iar Clio RS se află de ja la a patra generaţie. Puterea modelului standard este de 200 CP, furnizată de o motorizare supraalimentată de 1,6 litri. De acum, pentru pretenţioşi, RenaultSport oferă şi o versiune Clio Trophy, cu o putere mărită cu 10% (220 CP). Cuplul motor maxim este de 260 Nm, iar transmisia automată EDC a fost recalibrată special pentru acest model. Pentru că multe guri au comentat despre performanţele transmisiei ce echipează modelul Clio RS, pentru versiunea Trophy s-a reuşit îmbunătăţirea timpului de schimbare a treptelor cu 50 %. Modelul de 1.204 kg accelerează în 6,6 secunde de la 0 la 100 km/h şi oferă o ţinută de drum excelentă.
De acest lucru ne-am lăsat convinşi pe pista frumos desenată de la Academia Titi Aur, unde sub îndrumarea piloţilor români ce concurează cu modele Renaul Clio în raliuri, Alex Filip şi Sebastian Barbu, au testat pe rând limitele modelelor Renault Clio RS şi Renault Clio RS Trophy. Bine, am exagerat, fiindcă e greu să atingi limitele în cazul RS-ului simplu şi chiar mai greu în cazul lui Trophy. Diferenţa de preţ dintre cele două modele este de 1.800 de euro, Clio RS Trophy având un preţ de bază de 23.950 euro, cu toate taxele incluse.
Pentru a încununa evenimentul cu o veritabilă cireaşă de pus pe tort, Renault România ne-a pregătit şi o surpriză, un scurt test cu Renault Clio Cup, versiunea de competiţii dezvoltată pentru întrecerile de circuit. Atent supravegheaţi de o echipă de specialişti sosiţi din Franţa, am bătut circuitul de la volanele de curse şi am realizat cât de mari pot fi diferenţele dintre comportamentul unui model de stradă şi a unuia proiectat special pentru competiţii. Ziua a fost încheiată spectaculos cu sesiuni de taxi-ride pe circuit, în dreapta piloţilor profesionişti, pentru a vedea cu adevărat ce poate un Clio Cup.
Dar, mai multe despre această experienţă veţi putea citi într-un material amplu ce va fi publicat în numărul de noiembrei al Revistei AutoExpert (numărul 164). Ţineţi aproape.
1 thought on “Descindere RenaultSport în România”
A major concern that hidenrs consumer uptake of currently available electric vehicles is high up front purchase costs the ZOE will be available in the UK with an on-the-road price tag of just 13,650. Although there are additional battery leasing costs of 70 per month, this is more affordable than competitors and will make electric motoring more accessible to a greater audience.