TEST Audi A6 îmbracă haine noi. Un binevenit upgrade de ordin cosmetic şi tehnic duce pe noi culmi puterea de seducție a super-economicului A6 2.0 TDI ultra. Baladă eco pe acordurile unui consum miniatural și a celui mai mic preț din gamă.
Doctor Jekill sau Mr. Hyde? Noul Audi A6 2.0 TDI Ultra îşi interpretează cu măiestrie rolul dublu pe care trebuie să îl joace în cadrul panopliei Audi, acela de campion al eficienţei şi, totodată, de tichet de acces în lumea diesel A6, preţul său fiind, întâmplător sau nu, cel mai avantajos din gama TDI. Două atribute ce îi garantează dragostea necondiţionată a managerilor de flote, nevoiţi să îşi drămuiască până la ultimul cent echilibrul dintre pasiune şi… zgârcenie.
Audi A6 2.0 TDI Ultra se recomandă, așadar, drept o alternativă relaxată sau relaxantă – depinde de care parte a baricadei te afli, la armada de sedanuri premium prinse în războiul sportivităţii extreme. Iar faceliftul aplicat recent de creatorii săi nu schimbă această percepţie.
Blocurile optice, grila, paraşocurile, toate au ieşit de sub penelul designerilor germani cu un aer proaspăt – penel care pare să fi trecut, totuşi, cu delicatețea unui fluturaș peste liniile lui Audi A6. Un A6 ce evocă tot mai fidel aerul imperial al navei-amiral A8. Interiorul nu a scăpat nici el de bisturiul faceliftului, deşi schimbările rămân, în general, ascunse privirii: geamuri dublu laminate ce duc aproape de perfecţiune izolaţia fonică, noi elemente de decor şi climatizare pe patru zone. Pachetul S line (3.556 euro) urcă o treaptă mai sus, îmbogăţind lista de dotări cu jante de 18 inch, scaune sport, elemente de design specifice şi suspensie coborâtă cu 10 mm.
Ce noutăți aduce, însă, sigla ultra? Un diesel Euro 6 mai curat (emite 114 g CO2/km) și cu 14% mai eficient, alături de o transmisie S tronic cu dublu ambreiaj și 7 trepte, complet reproiectată, ce spune adio arhaicei CVT multitronic. Motorul are 2 litri și patru cilindri și dezvoltă 190 CP, în loc de cei 177 CP oferiți de predecesorul său, cuplul maxim de 400 Nm fiind și el cu 20 Nm mai generos. Dezarmant de silențios, noul TDI refuză să își facă auzit timbrul specific, o adevărată binecuvântare pentru devoratorii de km care vor aprecia nu doar serenitatea sa, ci și verva cu care valsează între aerul calm dictat de modul de rulare Efficiency și mantia de atlet, inerentă setării Sport. Nu mai puțin de cinci personalități diferite sunt incluse în programul de modelare a caracterului direcției, suspensiei, motorului și cutiei, Audi Drive select, standard.
În plan dinamic, A6 ultra nu are deloc tracul unui model obsedat de eficiență. Deși nu este nici o mașină eminamente sportivă și nici una la fel de incisivă precum un BMW Seria 5, A6 este o limuzină confortabilă, suficient de rapidă pentru a se achita cu brio de sarcinile unui ritm cotidian alert. Direcția mult prea diafană. nu tocmai comunicativă, nu ne duce nici ea cu gândul la derapaje controlate sau sutimi de secundă, impresie susținută de suspensia boemă, imuabilă în fața pachetului sport S line.
Tabloul nu ar fi complet fără transmisia S tronic, incomparabil mai rafinată decât strămoașa CVT. Ocazional, această suplețe frizează paroxismul, goana după tandemul turații minime/rapoarte
înalte sacrificând reprizele pe altarul eficienței. De multe ori, ai senzația că, de fapt, rapiditatea și determinarea nu sunt deloc punctele sale forte, motorul turându-se parcă în van, în așteptarea treptei potrivite. Din fericire, consumul infim nu e o promisiune deșartă. Valori medii de 5-6 l/100 km nu sunt străine de A6 2.0 TDI ultra, iar autonomia teoretică poate depăși lejer pragul psihologic de 1.000 km, rezervorul acomodând până la 73 litri de motorină.
- Tandem cutie-motor axat pe eficiență
- Consum miniatural, cât se poate de real
- Finisare ireproșabilă
- Confortul și spațiul, ambele de nota 10
- Design discret, fără artificii inutile
- Dinamică sacrificată de dragul eficienței
- Nervozitatea ocazională a cutiei S tronic
Verdict AutoExpert
Dacă Iron Man conduce un Audi R8, atunci miniaturalul Ant-Man (Omul Furnică) nu poate alege decât un A6 2.0 TDI ultra. O limuzină desăvârșită, rafinată și ultra-economică ce nu uită să protejeze resursele planetei mamă prin suplețea cu care alege să consume fiecare litru de motorină ascuns în rezervor. Faceliftul este o reușită, atât în plan tehnic, cât și stilistic, prețul fiind în continuare un atu decisiv.Date tehnice | Audi |
---|---|
Model | A6 2.0 TDI ultra S tronic |
Motor | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.968 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 190/3.800-4.200 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 400/1.750-3.000 |
Transmisie | automată, 7 trepte |
L/l/h (mm) | 4.933/1.874/1.455 |
Ampatament (mm) | 2.912 |
Masă la gol (kg) | 1.700 |
Volum portbagaj (l) | 530 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,4 |
Viteza maximă (km/h) | 232 |
Consum mediu (l/100 km) | 4.4 |
Normă poluare/emisii CO2 (g/km) | EU6/ 114 |
Preț (euro cu TVA) | 49.592 |