TEST Hyundai i30 1.6 GDI DCT facelift. Pe cont propriu

TEST Hyundai i30 1.6 GDI DCT facelift. După trei ani, Hyundai îmbunătățește modelul de clasă compactă i30, care primește noi motoare și în premieră la Hyundai, o cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

În primăvară, la Geneva, Hyundai a prezentat faceliftul lui i30. Dimensiunile exterioare, ampatamentul și volumul portbagajului de 380 litri au rămas neschimbate, dar în față, noul i30 preia noul design al grilei hexagonale, similar cu cel de la modelele mai recente, cum ar fi i20.

Opțional, Hyundai oferă acum faruri bi-xenon, scaune față ventilate și sisteme moderne de asistență, precum asistent de bandă și sistem automat de parcare, iar de la i40, i30 preia sistemul de navigație cu touchscreen de 7 inch. Însă multe din aceste opționale nu sunt disponibile pe piața noastră.  În schimb, este disponibilă la noi noua cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte care a înlocuit vechea cutie automată cu 6 trepte. Noua cutie dezvoltată in-house de Hyundai este oferită în combinație cu cele două dieseluri de 1,6 litri și cu motorul cu injecție directă de benzină 1.6 GDI de 135 CP testat de noi. De asemenea, Hyundai a modificat și gama de motoare: cel de 1,4 litri și 100 CP pe benzină este complet nou, fiind cu 14 kg mai ușor decât cel vechi, dieselul de top de 1,6 litri are acum 136 CP, iar modelul de top are motor turbo pe benzină de 186 CP și suspensie sport.

hyundaii30-2

Noua cutie ne-a lăsat o impresie foarte bună. Schimbă foarte lin și repede în același timp. Pe modul manual, schimbările sunt practic instantanee și nu mai există nici întârzierea și nici ușoara patinare de la vechea cutie automată. Însă excelenta cutie nu este ajutată de motorul aspirat cu injecție directă care urcă prea greu în ture și are cuplul maxim foarte sus, abia la 4.850 rpm. Și la retrogradări, cutia reacționează spontan, dar kick-down-ul e aproape inexistent deoarece motorul reacționează târziu și cu insuficientă forță. Consumul mediu oficial afișat de 5,8 l/100 km este departe de realitate, întrucât pe autostradă la viteză stabilizată de 120 km/h consumul ajunge la 7,5 l/100 km.

hyundaii30-3

 

În schimb, i30 păstrează calitățile care îl fac una din cele mai bune alegeri pentru o compactă de familie. În plus, inginerii de la Hyundai declară că au îmbunătățit confortul și manevrabilitatea, iar nivelul de zgomot a fost redus. Trenul de rulare oferă un compromis foarte bun între agilitate și confort și direcția este incisivă dacă se comută modul Sport (există și modurile Normal și Confort pentru reglajul direcției).

hyundaii30-5

În spate este mult loc la cap și genunchi, iar bancheta spate este excelent profilată și generoasă ca dimensiuni. Portbagajul mare este modulabil incluzând și două compartimente practice în lateralele roții de rezervă normale.

hyundaii30-4

Verdict AutoExpert

i30 continuă să fie una din cele mai bune alegeri ca mașină compactă de familie oferind mult spațiu și confort. Noua cutie cu dublu ambreiaj și 7 trepte este o mare surpriză plăcută dar nu cu acest motor, depășit din punct de vedere al curbei de cuplu. 

DATE TEHNICE Hyundai
Model i30 1.6 GDI DCT
Motor L4, benzină, aspirat
Cilindree (cmc)1.591
Putere maximă/turație (CP/rpm)135/6.300
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)164/4.850
Transmisieautomată DCT, 7 trepte
L/l/h (mm)4.300/1.780/1.470
Ampatament (mm)2.65
Masă la gol (kg)1.305
Volum portbagaj (l)380-1.315
Accelerație 0-100 km/h (s)10,7
Viteza maximă (km/h) 195
Consum u./ex./mixt (l/100 km)4,8/7,5/5,8
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)EU6/136
Preț (euro cu TVA)18.542

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top