Piața auto din România s-a bucurat de un reviriment important în 2015, vânzările de mașini noi amplificându-se cu 20%, până la 120.591 unități. Ce mărci au preferat, însă, românii? Iată topul celor mai de succes branduri.
Defalcate, livrările de autoturisme s-au cifrat la 98.325 de unități, iar cele de vehicule comerciale la 20.656 exemplare, ceea ce se traduce printr-un avans de 19%, respectiv 28%, comparativ cu 2014.
Și anul trecut, Dacia a rămas liderul pieței, 33.890 de români comandând unul dintre modelele brandului de la Mioveni. Volkswagen, a doua marcă preferată a românilor în 2015, a vândut de trei ori mai puține mașini, mai precis 9.791 de unități. Avântul VW pe piața locală a avut parte și de un ajutor nesperat venit din partea Poliției Române, a cărei flotă s-a mărit anul trecut cu 500 de exemplare Polo 1.2 TSI. Podiumul a fost completat tot de o marcă a grupului Volkswagen, Skoda, ale cărei modele și-au găsit, în 2015, 8.849 de clienți noi.
În contrast cu de cifrele publicate de DRPCIV, cele care ilustrează înmatriculările concrete de mașini noi, topul publicat de APIA relevă câteva diferențe importante. În dreptul Volkswagen, APIA contabilizează nu mai puțin de 2.600 de mașini în plus, în timp ce Mercedes-Benz și Fiat pierd câteva sute de unități față de datele DRPCIV, 277, respectiv 440 mașini.
TOPUL VÂNZĂRILOR DE MAȘINI NOI ÎN 2015
Dacia – 33.890 unitati (26.840 unitati inmatriculate)
VW – 9.791 unitati (7.184 unitati inmatriculate)
Skoda – 8.849 unitati (7.514 unitati inmatriculate)
Ford – 6.067 unitati (5.749 unitati inmatriculate)
Renault – 6.020 unitati (4.900 unitati inmatriculate)
Opel – 3.626 unitati (3.310 unitati inmatriculate)
Toyota – 2.909 unitati (2.863 unitati inmatriculate)
Hyundai – 2.780 unitati (2.742 unitati inmatriculate)
Fiat – 2.586 unitati (2.143 unitati inmatriculate)
Mercedes-Benz – 2.465 unitati (2.742 unitati inmatriculate)
Sursa: APIA