La sfârșitul lui 2012, Grupul Renault a anunțat relansarea brandului sport Alpine. Francezii au prezentat cu câteva zile înaintea salonului de la Geneva conceptul Alpine Vision care prefigurează viitoarea mașină de serie.
Specialiștii în strategie de la Renault estimează că piața de mașini sport premium se va extinde de la 200.000 unități anual în prezent la 300.000 până în 2020. În acest spirit la finalul lui 2012 Grupul Renault a luat decizia reînvierii brandului Alpine. Predicția lui Renault este în totală contradicție cu a celor de la BMW și Mercedes care văd o restrângere a pieței de mașini sport premium și caută soluții de rentabilizarea platfomelor. BMW s-a unit cu Toyota pentru a produce succesorul lui Z4, iar Mercedes intenționează să creeze o platformă unică pentru viitoarele SL și SLC.
Conceptul Alpine Vision prezentat ieri la Monte Carlo prefigurează viitorul model de serie al cărui design va fi similar în proporție de 80% conform declarației lui Antony Villain, directorul de design Alpine.
Mașina se va prezenta în versiunea de serie până la finalul lui 2016 și va fi disponibilă la vânzare din al doilea trimestru al lui 2017.
Renault nu a oferit prea multe date tehnice limitându-se la a declara că mașina va accelera de la 0 la 100 km/h în sub 4,5 secunde și va avea un motor turbo cu 4 cilindri. Zvonurile vorbesc despre o versiune mai puternică a motorului turbo de 1,6 litri si 200 CP de la Clio RS. De asemenea nu se precizează poziţionarea motorului dar noi credem că va fi montat central.
Fără a preciza clar masa la gol, francezii promit o construcție ușoară și noi credem că va fi în jurul a 1.000 kg.
Ca design, partea frontală este inspirată de la Alpine A110 dar și la defunctul model sport german Artega GT în timp ce partea din spate și stopurile sunt de inspirație Audi A7 Sportback.
Și planșa de bord este de inspirație Audi TT cu comenzile climatizării la baza tunelului central și cu consola central scurtă, care se termină cu displayul sistemului multimedia. Volanul cu trei spițe din aluminiu este îmbrăcat în piele neagră, are padele pentru schimbarea treptelor și înglobează butonul Sport. Butonul roșu de start al motrului este ascuns sub un capac de plastic transparent.
Noul Renault Alpine va avea de înfruntat atât concurența lui Porsche Cayman care a trecut la motoare turbo mai mici după facelift cât și a lui Alfa 4C.