GENEVA 2016: Noul Maserati Levante – primul SUV din istoria Maserati

Maserati Levante (9)

Maserati Levante este un model 100% Maserati și 100% Italian: platforma provine de la Ghibli, sistemul 4×4 este de origine Maserati iar motoarele pe benzină sunt dezvoltate cu Ferrari.

Maserati nu putea lipsi din segmentul SUV-urilor și asta nu pentru că și-a dorit să construiască un SUV ci pentru că un astfel de model este un motor al vânzărilor. Nu este niciun secret că șeful de la Maserati, germanul Harald Wester, a luat ca model Porsche Cayenne cel puțin în ceea ce privește succesul de vânzări. Harald Wester estimează că 50% din vânzările mărcii vor fi reprezentate de noul SUV Levante.

Maserati a mai avut o încercare de a construi un SUV când Giugiaro a propus proiectul Kubang în 2003. Dar atunci nu exista nici platforma și segmentul nu explodase încă ca în ultimii ani.

Acum, Maserati intră în segmentul cel mai profitabil al industriei auto, cel al SUV-urilor de lux cu un model propriu 100%, construit în Italia, pe o linie renovată a uzinei din Mirafiori, pe o platformă proprie, cu un sistem 4×4 propriu și cu motoare made in Italy: cele pe benzină sunt dezvoltate de Ferrari, iar dieselul este de origine VM Motori.

Levante promite cea mai bună agilitate din segment pe modul Sport, cea mai bună manevrabilitate pe zăpadă şi aptitudini off-road competitive. Platforma tehnică este preluată de la Ghibli/Quattroporte şi a fost modificată pentru cerinţele unui SUV. Suspensia faţă cu braţe duble suprapuse şi spate multilink cu cinci braţe este preluată de a limuzine dar suspensia pneumatică cu gardă la sol variabilă este complet nouă la Maserati. Aceasta combină  arcurile pneumatice cu amortizoarele adaptive Skyhook. Astfel, sunt posibile cinci gărzi la sol (plus încă una pentru parcare) şi patru moduri de rulare diferite: Normal, ICE, sport şi off-road.

În tabelul de mai jos puteți vedea nivelul gărzii la sol în funcție de programul ales. Garda la sol se reglează și manual dar și automat în funcție viteze de deplasare și programul ales. Valoarea minimă este de 172 mm pe modul Sport și Nivelul Aero 2 sau 162 mm la manevrele de parcare, iar valoarea maximă ajunge la 247 mm în programul Off-Road, corespunzător nivelului Off-Road 2.

maserati levante garda la sol

Levante este disponibil cu două motoare V6 bi-turbo pe benzină și un V6 turbodiesel. Ambele motoare V6 sunt dezvoltate împreună cu Ferrari şi au 20 CP în plus faţă de Ghibli, dezvoltând 350 respectiv 430 CP. . Dieselul de origine VM Motori este identic cu cel de pe Ghibli, având 275 CP şi 600 Nm, cu 90% din cuplu disponibil sub 2000 rpm. Toate motoarele sunt cuplate standard cu transmisia automată ZF cu 8 trepte şi dispun de un sistem activ de sunet cu un principiu de funcţionare diferit la diesel faţă de benzină.

Cu o distribuţie a maselor 50-50%, cel mai coborât centru de greutate din segment şi o direcţie hidraulică care promite un feedback excelent, Levante anunţă o dinamică de excepţie dar şi cele mai bune performanţe de frânare din segment cu o distanţă de 34,5 metri pentru oprirea de la 100 km/h.

Maserati Levante (14)

Cu un ampatament de peste 3 metri, locul la genunchi în spate este generos şi bancheta spate fracţionabilă 40/60% este foarte confortabilă la prima probă de şedere în standul de la Geneva. Volumul portbagajului este de 580 litri, accesul fiind facil graţie gărzii la sol minime la manevrele de parcare, a acţionării electrice a hayonului oferită standard şi a suprafeţei plane de încărcare obţinută prin rabaterea banchetei.

Sistemul multimedia este o evoluție a celui de la Ghibli fiind mai rapid și mai intuitiv. Numit Maserati Touch Display Plus, acesta dispune de un display capacitiv de 8,4 inch și de două controllere concentrice care au funcții similare lui iDrive de la BMW. Maserarti oferă astfel control dual pentru sistemul multimedia: ori prin intermediul touchscreenului ori prin cel al controllerelor.

Levante poate fi configurat cu două pachete:

  • Sport (jante de 20 inch, scaune sport noi cu reglaje electrice pe 12 direcţii, etriere roşii, padele în spatele volanului, inserții de fibră de carbon)
  • Luxury (jante de 19 inch, scaune Comfort cu reglaje electrice pe 12 direcţii, tapiţerie piele premium şi opţional pachet Zegna Edition ca upgrade la pachetul cu tapiţerie de piele integrală).

Levante va fi disponibil din luna mai iar în Elveția prețul versiunii de bază este de 75.900 CHF.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top