Şeful Dacia, Nicolas Maure la final de mandat: România nu a reuşit să unească cu o autostradă provinciile istorice

Nicolas Maure

Nicolas Maure va fi înlocuit de Yves Caracatzanis în funcţia de director general al Dacia şi al grupului Renault România. Maure pleacă în Rusia să preia conducerea lui Avtovaz.

Nicolas Maure este un bun cunoscător al industriei româneşti, având două mandate la Dacia. Între 2006 şi 2008 a fost director executiv al uzinei mecanice Dacia iar de la sfârşitul lui 2013 a deţinut funcţia de director general al Dacia şi al grupului Renault România. La încheierea mandatului în România, Maure a prezentat cinci direcţii importante pentru orice guvern ar fi la putere.

Infrastructura

2000 de trailere pleacă săptămânal de la uzina Dacia de la Mioveni spre Nădlac şi de aceea coridorul 4 european Nădlac – Constanţa este vital pentru Dacia dar şi pentru toată industria românească. Dacă această autostradă nu se va finaliza, sudul României rămâne izolat şi este un mare minus că în 2018 când se vor aniversa 100 de ani de la Marea Unire din 1918, nu vom avea o autostradă care să lege provinciile istorice Transilvania şi Ţara Românească.

Locurile de muncă

Este importantă păstrarea şi dezvoltarea de noi locuri de muncă. Industria auto deţine un rol important în economia României pentru că asigură 200.000 de locuri de muncă la cei doi constructori Ford şi Dacia şi la furnizorii care lucrează pentru ei. Dacă România va fi atractivă pentru investiţii, un al treilea constructor ar putea să investească în România. Piaţa românească trebuie să revină la nivelul din 2008 şi nu e normal ca Ford şi Dacia să vândă sub 10% din producţie pe piaţa locală. Orice constructor se bazează pe piaţa locală. Piaţa va creşte dacă România va continua creşterea economică, dacă vor exista în continuare măsuri de stimulare a pieţei cum sunt Programul Rabla şi Prima maşină şi dacă se va stopa importul de maşini second hand foaerte vechi din Vest.

Competitivitatea întreprinderilor

Este foarte importantă flexibilitatea mâinii de lucru pentru că viitorul aduce provocări mari. Robotizarea duce la pierderea locurilor de muncă. Oferta instituţiilor de învăţământ trebuie adaptată la piaţa muncii. La nivel de ţară, trebuie găsit un sistem ca inginerii să rămână în ţară. Dacia îşi doreşte ca statul să găsească un sistem prin care inginerii care lucrează în industria auto în cercetare şi dezvoltare să fie scutiţi de taxe la fel ca şi cei din industria IT.

Parcursuri educaţionale

Trebuie să existe un dialog permanent între companii şi instituţiile de învăţământ superior.

Finanţare pentru investiţii

Companiile care vor să investească în România trebuie să primească sprijin atât prin fonduri europene cât şi prin ajutoare de stat. Este crucial ca România să nu mai piardă fonduri europene prin depăşirea termenelor şi să simplificăm procedurile de obţinere a fondurilor europene.

Succesorul lui Nicolas Maure, Yves Caracatzanis, are origini greceşti, dar sânge italian şi francez. A lucrat la uzina Renault din Flins şi a fost responsabil de divizia prototipuri Renault la nivel mondial. Înainte de a prelua funcţia de la Dacia, Caracatzanis a fost director industrial Eurasia.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top