Volvo revine în WTCC. Și nu oricum, ci cu mare pompă: două echipaje determinate să-și etaleze potențialul și un safety car gata să intervină când cursa o cere.
A trecut mult timp de când suedezii n-au mai făcut senzație în Mondialul de Turisme. În 1994, Împreună cu TWR (Tom Walkinshaw Racing), Volvo a înscris două exemplare 850 Estate la startul British Touring Car Championship, bunicul actualului WTCC. Da, ați citit bine: Estate, pentru că s-a dorit promovarea sportivității break-ului T5-R prin participarea la competiții sportive. La volan s-au aflat Rickard Rydell si Jan Lammers, iar rezultatele au inclus un loc 3 în calificări, un loc 5 în final și locul 8 pentru Volvo in clasamentul constructorilor. În anul următor, din cauza regulamentului break-ul s-a transformat în sedan, iar rezultatele au crescut într-un sezon precum la alții în șapte ani: 12 pole-position-uri, 6 victorii și locul 3 la general. În 1996, rezultatele bune s-au menținut, Volvo reușind același loc 3 în clasamentul constructorilor. Epopeea s-a oprit aici pentru că, timp de 14 ani, Volvo a stat departe de Campionatul de Turisme. Abia in 2010 s-au încumetat să revină în Campionatul Scandinav, pe care exemplarul pilotat de Robert Dahlgren l-a și câștigat. Încurajați de rezultat, în 2011 au încercat revenirea în WTCC, dar fără rezultate spectaculoase.
Anul trecut însă, Volvo a cumpărat divizia de tuning Polestar, iar rotițele angrenajului au inceput să se învârtă mai repede. În 2016, suedezii se implică total în Campionatul Mondial de Turisme care va începe în acest weekend. Thed Bjork si Fredrik Ekblom vor pilota două exemplare Volvo S60 Polestar TC1, cântărind 1100 kg si capabile să dezvolte 400 cp. Performanța este cu atât mai uluitoare cu cât capacitatea cilindrică a motorului este de 1595 cmc, iar puterea este transmisă la sol prin puntea față. Cum să pui pe asfalt 400 cp prin intermediul tracțiunii față? O să avem ocazia să vedem în cele 12 etape a câte două curse. Duminică, pe circuitul Paul Ricard va începe distracția.
În plus, Volvo va pune la dispoziția organizatorilor un exemplar de V60 Polestar, pentru a-l folosi pe post de safety car. Modificările care i-au fost aduse s-au limitat doar la adoptarea sistemelor de siguranță cerute de regulament: girofare, roll-cage și echipament de salvare și comunicație. La motor și suspensie nu s-a umblat, modelul de serie fiind mai mult decât capabil să le facă față celor angrenate în competiție. Vorbim despre un benzinar dopat printr-o combinație de turbo-compresor și compresor mecanic. Are 2 litri și 4 cilindri si este capabil să dezvolte 362 cp si 470 Nm și să-i transmită la asfalt printr-un sistem de tracțiune integrală. Prima sută de km/h este spulberată în sub 5 secunde, iar bariera celor 200 km/h este depășită după alte 13 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.