Ce este un cvadriciclu? Este mașinuța simpatică dar periculoasă, cu două locuri, pe care o vedem condusă de tineri prin oraș. Asta am fi spus acum doi ani, când erau foarte vulnerabile la capitolul siguranță pasivă, fapt amplificat de lipsa de experiență a tinerilor fără permis. Dar cum se comportă modelele 2016 la crash-teste?
Surprinzător, la fel. Cel puțin asta reiese din testele efectuate de Euro NCAP, care a derulat o campanie de verificare a 4 modele de cvadricicluri. Cu această ocazie a fost introdusă și o grilă nouă de acordare a calificativelor, care va fi aplicată exclusiv acestui tip de vehicul.
Cvadriciclurile testate au fost Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute, Chatenet CH30 și M. GO Family. Testele arată că încă există mari probleme în segment, din cauza slabei echipări cu sisteme de siguranță a vehiculelor. Evaluarea modelelor s-a făcut folosind aceleași criterii de la primul test, efectuat în 2014. Cu toate acestea, protecția generală a șoferului a crescut doar sensibil, cu unele diferențe între modelele testate. Secretarul general al Euro NCAP s-a declarat foarte dezamăgit de faptul că aceste vehicule nu pot fi doatate cu elemente de siguranță tipice clasei mici de autoturisme. ”Prin faptul că nu obligă producătorii să facă eforturi, forul legislativ european le creează clienților impresia că aceste vehicule sunt perfecte pentru nevoile lor, deși sunt nesigure”, a adăugat el.
Spre exemplu, singurul vehicul testat care oferă opțional airbag frontal pentru șofer este Microcar M.GO, produs de Ligier. Problema este că, din cauza unui șasiu insuficient de rigid, protecția oferită de airbag este nulă. Euro NCAP merge până într-acolo încât să sugereze faptul că un autoturism de clasă mică, cumpărat second-hand este de preferat acestor vehicule, fapt care le trădează gradul de îngrijorare. ”Câteva modificări simple de proiectare, care pot mări doar sensibil greutatea și costul pot aduce îmbunătățiri semnificative”, a încheiat reprezentantul Euro NCAP.
Sursa foto: Bajaj