Skoda și VW se cunosc de un sfert de veac. Împreună au reușit performanțe pe care cehii nici nu le visau în 1991, culminând cu cele peste un milion de exemplare Skoda vândute pe parcursul anului trecut. Iar trendul este în creștere.
Skoda a intrat sub umbrela VW pe 16 aprilie 1991, iar de atunci s-a transformat progresiv dintr-o marcă de succes în Europa de Est, într-un constructor respectat la nivel mondial. Să nu ne imaginăm totuși că VW a cumpărat un brand mediocru. Istoria de 121 de ani a mărcii Skoda dă clasă multor producători de automobile, singurul impediment real în dezvoltatrea mărcii fiind cei 50 de ani de regim comunist. De aceea, germanii au ales perfect când au decis să cumpere marca cehească: au cumpărat un întreg ansamblu, format din imagine, prestigiu, istorie și experiență. Altfel spus – au mers la sigur.
La fel de adevărat este că și Skoda are o mulțime de avantaje de pe urma asocierii cu VW, utilizând platformele și motorizările de ultimă generație ale germanilor și având libertatea de a alege designul și dimensiunile mașinilor pe care le produce. Avem astfel imaginea unei asocieri fără cusur între tehnica germană și priceperea cehească.
Rezultatul? De la 170000 de unități produse la începutul anilor ’90, Skoda a depășit milionul de mașini livrate anul trecut. Actualmente, în oferta cehilor se găsesc 6 modele și peste 40 de variante de autoturisme, care sunt asamblate în 14 uzine și vândute în peste 100 de țări. Extinderea mărcii continuă, Skoda propunându-și să creeze peste 2000 de noi locuri de muncă în Cehia până în 2018.
În ultimul sfert de secol, grupul VAG a investit aproximativ 11 miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea noilor modele de Skoda, precum și în extinderea uzinelor de asamblare. Profitul a fost însă mult mai mare: numai anul trecut acesta a atins 12.5 miliarde de euro, iar dezvoltarea fără precedent a făcut ca Skoda să dețină 8% din totalul exporturilor cehești de mărfuri în 2015.
Perspectivele au devenit și ele roz odată cu prezentarea noului model Vision S. Astfel, Skoda își menține în producție linia de modele tradiționale, pătrunzând simultan într-un segment nou pentru cehi și în plin avânt în întreaga lume: cel al SUV-urilor de mărime medie.