În cadrul programului de testare a tehnologiilor electrice ”Electric Mobility Showcase”, Audi a scos pe șosele 80 de prototipuri A1 e-tron și 40 de A3 Sportback e-tron. În urma celor 1.4 milioane de km de teste, germanii au tras concluzii interesante.
Proiectul se derulează pe o perioadă de 4 ani și are drept scop testarea în condiții reale de trafic, de către șoferi obișnuiți a modelelor electrice produse de de germani. Programul a fost inițiat de către guvernul german, iar utilizatorii mașinilor sunt în principal persoane private, care folosesc mașinile pentru a se deplasa la serviciu sau pentru alte activități uzuale.
Utilizatorii modelelor A1 e-tron au reușit să parcurgă 87% din distanța totală folosind numai energia electrică, grație sistemului de extindere a autonomiei cu care este dotat modelul. În cazul șoferilor de A3 e-tron, distanța parcursă în regim exclusiv electric a fost de 70%. Totodată, media distanțelor străbătute zilnic a fost de 50 km, fapt care a permis rularea preponderent electrică. Mai mult, jumătate dintre călătoriile fără oprire au măsurat sub 10 km, acest fapt premițând încărcarea mai frecventă a bateriilor. Un caz interesant a fost cel în care un sofer a alimentat cu benzină o singură dată în 5 luni, timp în care a străbătut 7700 km! Restul energiei consumate a provenit de la priza de curent.
Deși au apreciat rularea lină și cuplul motor, participanții s-au plâns de lipsa stațiilor de încărcare. Audi deja lucrează cu partenerii săi la dezvoltarea unei rețele pe suprafața întregului continent, capabilă să ofere încărcare rapidă a bateriilor. Planul germanilor este ambițios, dar realist: până în 2018, Audi va avea în gamă 5 modele plug-in hybrid și va lansa un SUV electric, capabil să parcurgă peste 500 km cu o singură încărcare.