Lexus prezintă un prototip nou, cu ocazia celui de-al 42-lea Mare Premiu Toyota, de la Long Beach, California. Acesta va fi admirat pe pistă mâine și poimâine, iar scopul său nu a fost încă dezvăluit.
Detaliul principal oferit de japonezi este că prototipul se află situat între modelul de serie RC F și cel de competiții RC F GT3. De-aici, fiecare poate să-și imagineze ce vrea, însă în închipuirea mea, RC F GT zburdă pe șosele la limită undeva în 2017. Noul GT derivă direct din exemplarul cu care Justin Bell a terminat pe locul 5 în cursa Time Attack de la Pikes Peak anul trecut, fiind o evoluție a acestuia în majoritatea aspectelor.
Primul pas în ameliorarea dinamicii este folosirea extinsă a materialelor compozite la majoritatea componentelor caroseriei. Rezultatul este o reducere a greutății cu 363 kg față de modelul de serie. De la acesta, GT Concept păstrează motorul V8 de 5 litri, ale cărui circuite de ungere și răcire au fost modificate pentru a face față condițiilor extreme de rulare. Și eșapamentul a fost complet înlocuit cu unul mai ușor și mai puțin restrictiv, deci cei 477 CP sunt de domeniul trecutului. Suspensia, reglabilă acum mai fin și pe mai mulți parametri, a fost ranforsată pentru a suporta fără deformări și vibrații virajele luate la limită. În final, software-ul programului VDIM, responsabil cu manevrabilitatea și stabilitatea vehiculului a fost modificat.
”GT Concept arată potențialul platformei și motorizării modelelor seriei F”, spune Jeff Bracken, manager general la Lexus. Declarația, care lasă loc de interpretări, nu face decât să-mi alimenteze imaginația în care mașina glisează pe virajele de pe Stelvio, într-un spectru de sunete guturale și miros de gumă arsă.