TEST Ford C-Max 2.0 TDCi facelift. Maxi Space

Test Ford C-Max. Monovolumul compact al Ovalului Albastru se înnoiește cu motorizări mai economice și un design cu tentă premium. Primul test în România cu versiunea diesel de vârf. Foto: Bogdan Paraschiv

Segmentul MPV-urilor compacte a evoluat spectaculos în ultimul an, scala de valori fiind bulversată de BMW Seria 2 Active Tourer și VW Golf Sportsvan. Ford s-a repliat, însă, rapid, actualizând gama de succes C-Max.

  • Motor incisiv și economic
  • Dinamică incitantă, lăudabilă pentru un monovolum de familie
  • Ofertă de spațiu peste media clasei
  • Ergonomie în progres
  •  Cutie Powershift ezitantă
  • Greutatea scaunelor posterioare 
  • Anumite plastice, perfectibile
  • Zgomotul motorului, insuficient filtrat

Din punct de vedere vizual, C-Max facelift împrumută de la Focus noua grilă trapezoidală, cu iz de Aston Martin, repoziționată mai sus, afișând în același timp blocuri optice mai agresive cu LED-uri diurne și stopuri ușor redesenate. La interior, cea mai importantă schimbare este reprezentată de introducerea centralei multimedia SYNC 2, cu ecran tactil de 8 inch și comenzi simplificate – numai nouă butoane se mai regăsesc pe consolă. Precizia asamblării rămâne ușor perfectibilă, dar, per total, calitatea materialelor este foarte bună.

Portbagajul generos de 430 litri poate fi extins până la 1.725 litri, cu scaunele individuale culisante (fracționabile în format 40/20/40) de pe rândul al doilea rabatate. Oferite standard, acestea pot fi pliate spre față sau scoase complet din mașină, extremitățile culisând inclusiv în plan transversal. Locul din mijloc, mai îngust, poate fi, de asemenea, eliminat, în spiritul unui lounge veritabil.

_MG_2543

Dinamic, C-Max rămâne referința segmentului. MPV-ul Ovalului Albastru se simte închegat și agil, ajutat și de liniaritatea excelentă a dieselului de 2 litri și 150 CP, incisiv încă de la 2.000 rpm, grație cuplului de 350 Nm. Surprinzător, cutia Powershift cu dublu ambreiaj, deseori ezitantă, pare ruptă din alt film. În schimb, deși asistată electric, direcția se laudă cu un feedback convingător ce le permite chiar și celor mai extrovertiți dintre șoferi să intuiască rapid intențiile punții din față. Iată că Ford încă mai știe să construiască mașini cu sufletul.

_MG_2671

Verdict AutoExpert

Ford răspunde criticilor și sugestiilor aduse de fanii lui C-Max cu o ergonomie îmbunătățită, versatilitatea și dinamica fiind, în continuare, atuurile de căpătâi. Potrivirea de caracter cu dieselul de 150 CP pare perfectă, însă versiunea de 1,5 litri și 120 CP, mai accesibilă, dar cel puțin la fel de capabilă, reprezintă alegerea cu adevărat inteligentă. 
DATE TEHNICE Ford
Model C-Max 2.0 TDCi 6AT
Motor/nr.cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.997
Putere maximă/turație (CP/rpm)150/3.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)370/2.000 - 2.500
Transmisiefaţă
Cutie de viteze6 trepte, automată
L/l/h (mm)4.379/1.858/1.610
Ampatament (mm)2.65
Masă la gol (kg)1.519
Volum portbagaj (l)430-1.725
Accelerație 0-100 km/h (s)10,3
Viteză maximă (km/h)202
Consum u./extr./mixt (l/100 km)5,5/4,4/4,8
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)Euro6/124
Preț (euro cu TVA)de la 24.250

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top