Când Brabus își bagă mâinile sub capota unui smart, e capabil să scoată un supercar de oraș. E nevoie însă de mai mult decât putere pură pentru a obține maximum de performanță.
Drept pentru care, specialiștii de la Brabus și-au suflecat mânecile până la cot și au umblat la toate componentele smartului de serie. I-au adaptat o suspensie rigidă cum numai ei știu să facă și o bară stabilizatoare pentru puntea față, capabilă să reducă tendința de răsturnare cu 9%. Apoi au reglat ESP-ul pentru a intra în scenă mai greu și direcția pentru a răspunde mai exact. Cuplul de revenire a volanului a fost, de asemenea, cresut, oferind o comunicare mai directă între șofer și calea de rulare.
Deci știm că se ține bine pe șosea și că are direcția unui go-kart. Dar la ce-ar fi bune, fără un motor care să le pună la încercare? Nu e cazul la smart Brabus: agregatul de 0.9 litri și-a crescut puterea cu 5kW și cuplul cu 23Nm față de precedenta generație, grație presiunii mărite în circuitul de alimentare până la 2 bari și admisiei de aer cu flux optimizat. Acum, buburuza dezvoltă 109 CP și 170 Nm la 2000 rot/min, care-i permit atingerea vitezei de 100 km/h în 9.5 secunde. Curajoșii pot încerca să atingă și viteza de 165 km/h a modelelor fortwo și cabrio, respectiv pe cea de 180 km/h a lui fourfour, dar nu în oraș.
Fidel filosofiei conform căreia performanța trebuie însoțită de lux, Brabus oferă pachetul Xclusive, incluzând tapițerie din piele, bord capitonat în piele și stofă, instrumente de bord Brabus cu cronometru integrat și covorașe Brabus. Mai mult, un cumul de lumini LED și senzori se alătură scaunelor încălzite pentru o atmosferă exclusivă în clasa mini.
Prețul pentru echiparea de bază este 19.710 euro pentru varianta fortwo, 22.970 pentru modelul cabrio și 20.520 pentru forfour. Pachetul Xclusive costă extra 3000 € și poate fi comandat pentru oricare dinte cele trei variante de caroserie.