Subaru își anunță vânzările din ultimul an. Dacă la nivel global stă bine, nu de aceleași rezultate se bucură în Japonia.
Cifrele de vânzări pe care le-am tot prezentat în ultima vreme arată o revenire generală a producției de autovehicule la nivel mondial. Deși per total și Subaru este în creștere, pe teren propriu nu e la fel de convingător. În primul trimestru al anului, numărul de autovehicule produse la nivel global a fost de aproape 250.000 de unități, în creștere cu 5.2% față de primul trimestru al anului trecut.
Aproape trei sferturi dintre mașini au fost asamblate în Japonia. Totuși, pe tărâm nipon situația nu-i deloc roz: scăderile raportate la aceeași perioadă a anului trecut au fost importante. Cele 47.000 de unități comercializate coboară nivelul vânzărilor cu 19.4%, iar mașinile din segmentul mini produse de Subaru cunosc a șaptea lună consecutivă de descreștere. Din fericire, exporturile au crescut cu 7.3%, suficient cât să încline balanța pe plus.
Evoluția din ultimul trimestru confirmă trendul ultimelor 12 luni, în care Subaru a avut rezultate slabe pe piața din Japonia. Scăderea vînzărilor a fost de 10.5%, însă, ca și în ultimul trimestru, japonezii au fost salvați de exporturile în creștere cu 5.7%. Astfel, per total, producția a ajuns la 950.858 unități, în creștere cu 4%.
Un catalizator important al vânzărilor a fost piața nord-americană, unde modelele Legacy și Outback s-au vândut excelent. La nivel global, succesul modelelor Impreza, XV și Forester a contrabalansat vânzările mai slabe ale familiei Legacy – Outback.