De ce te-ai apuca să transformi un coupe într-un break? Pentru că arată bine, pentru surplusul de spațiu și pentru că arată bine. A propos, am spus că arată bine?
Toyota intră în clubul select al producătorilor de modele shooting-brake, prezentând un concept bazat pe GT86. În loc să adopte varianta practică, cu 4 uși, precum shooting-brake-urile actualelor Mercedes CLS și Mercedes CLA, sau al viitorului Porsche Panamera, designerii de la Toyota merg pe mâna versiunii carismatice cu 2 uși, ca și Ferrari GTC4 Lusso și Callaway AeroWagen.
Mașina a fost desenată în Australia și construită manual în Japonia, de către divizia sport Toyota. Rezultatul a fost prezentat de japonezi la Sydney și, conform supselor acestora, a urmărit obținerea unui spațiu generos pe banchetă și a unui portbagaj extins. Altfel spus, ajunge de-o tură cu miros de gumă arsă pe Alpe d’Huez, cu familia și valizele laolaltă. Nu de alta, dar conceptul de shooting brake a evoluat în timp, nemaifiind apanajul vânătorilor care-și cărau terrierii pe banchetă și vânatul în portbagaj.
”Toyota GT86 se potrivește perfect acestui concept, care îi crește atractivitatea, adăugând versatilitate, fără a-i altera stilul și caracterul sportiv”, a declarat managerul Toyota Australia, Brad Cramb.
Conceptul a fost gândit în special pentru cuplurile care-și doresc o a doua mașină, pe care s-o folosească în weekend, în excursii și, de ce nu, pe pistă. Ideea le-a venit la sfârșitul lui 2014 când, într-o vizită la antipozi, oficialilor le-a fost prezentat un model din lut la scară 1:4. Întorși acasă, au decis să ”pună pe roți” conceptul. Deși inițial au urmărit să modifice radical coupe-ul, pe măsură ce munca avansa, au decis că sunt mult prea multe elemente care nu trebuie să dispară. Astfel, numai partea posterioară a fost reproiectată, toate celelalte zone fiind ”conforme cu originalul”.
O s-o vedem vreodată pe stradă? Niponii se feresc să confirme producția de serie, însă faptul că prototipul este complet funcțional și a fost testat de piloții companiei pe pistă, mă face să zâmbesc involuntar. Mai mult, datorită maselor redistribuite și a setărilor revizuite, pe virajele strânse prototipul ”se simte” neutru, eliminând în mare măsură caracterul nărăvaș al coupe-ului.
”Deși niciodată nu spunem niciodată, și mi-aș dori ca acest concept să fie produs, el rămâne doar un concept care demonstrează pasiunea noastră pentru mașinile plăcute la condus”, a declarat Tetsuya Tada, inginerul responsabil cu dezvoltarea modelului GT86.