Pe o piață auto în continuă expansiune, toată lumea are de câștigat. Nici Grup Renault România nu face notă discordantă, mergând pe un trend ascendent.
Într-un interviu acordat site-ului daciagroup.com, dl. Liviu Bocșaru, director financiar al grupului, evidențiază o creștere a cifrei de afaceri a companiei Automobile Dacia în 2015 cu 1.76% față de cea a anului 2014, aceasta situându-se la valoarea de 19,165 miliarde de lei. Și mai impresionantă este creșterea profitului cu 20.43% între cei doi ani. Astfel, în 2015, profitul a ajuns la 448 milioane de lei.
O foarte mare parte a acestui profit provine din exporturi, care au însumat 90% din totalul de automobile produse la Mioveni. Cu toate acestea, Dacia vizează ca, pe viitor, ponderea autoturismelor comercializate în România să crească spre 20% din totalul producției.
Din totalul profitului pe 2015, 15 procente vor fi reinvestite, 5 procente vor constitui rezerve legale, iar 80% vor ajunge la acționarii Dacia. Începând cu anul 2000, investițiile Grupului Renault în România s-au ridicat la 10,77 miliarde de lei și au vizat atât dezvoltarea de noi subansamble, cât și optimizarea procesului de producție.
Referitor la anul 2016, directorul Financiar al Grup Renault România a evitat să estimeze o valoare a vânzărilor. Totuși, privind situația de ansamblu din primul trimestru, mă aștept ca vânzările Renault România să crească simțitor și în acest an.