Skoda Octavia 1.0 TSI în 3 cilindri înlocuiește 1.2 TSI

2016 Skoda Octavia L&K

Motorul de 1,2 litri și 105 CP pe benzină în patru cilindri de pe Skoda Octavia a fost înlocuit cu cel de un litru în trei cilindri, capabil să dezvolte 115 CP. Până unde mergem cu downsizingul?

Paradoxal, nu acesta este motorul de bază al gamei Octavia, ci versiunea de 1,2 litri și 86 CP. Și, de-a dreptul interesant, noul motor nu duce deloc lipsă de putere, ”împingând” mașina până la 100 km/h în 9,9 secunde și oprindu-se din accelerare la 202 km/h.

Noul motor de 1 litru în trei cilindri dezvoltă nu doar o putere cu 10 CP mai mare ci și un cuplu superior, de 200 Nm față de 175 Nm la fostul motor de 1,2 litri și 105 CP.

Față de VW Golf care a păstrat în ofertă ambele motorizări, și de 1.2 TSI/110 CP și 1.0 TSI/115 CP, Skoda nu îl mai oferă decât pe cel în trei cilindri.

2016 Skoda Octavia Combi L&KPoate v-ați aștepta ca propulsorul, care-și are originile sub capota lui Citigo (unde dezvoltă 60, respectiv 75 CP), să consume mult sub apăsarea caroseriei Octaviei. Nu, n-o face: 4,5 litri îi sunt suficienți, în medie, la fiecare sută de km. Mai mult, asta îl plasează în clasa A de emisii, performanță unică în cadrul motoarelor pe benzină ale modelului cehesc.

Astfel, noul motor este cu 0,4 l/100 km mai eficient decât fostul propulsor TSI de 1.2 litri.

Prețul de bază al Octaviei de un litru este de 16.045 euro în varianta berlină, respectiv 16.673 euro în versiunea break. Cei mai comozi vor trebui să scoată din buzunar încă 1711 euro, pentru transmisia DSG.

2016 Skoda Octavia L&K bord

Întrebarea totuși rămâne: de ce un motor în 3 cilindri la această clasă? Păi, în primul rând, pentru că tehnologia a evoluat atât de mult, încât motoarele turbo de un litru pot depăși performanțele propulsoarelor aspirate de 1,6 litri. Apoi, pentru taxele mici pe care le implică o astfel de mașină. Mai mult, pentru că greutatea mică a propulsorului influențează pozitiv greutatea totală a mașinii și, implicit, manevrabilitatea sa.

Și haideți să fim cinstiți: dacă Ford a montat un propulsor de un litru pe Mondeo Wagon, ne mai surprinde prezența unuia asemănător pe Octavia?

 

10 thoughts on “Skoda Octavia 1.0 TSI în 3 cilindri înlocuiește 1.2 TSI”

  1. Taxele mai mici ? Daca iti cumperi o masina de peste 16 mii de euro si te uiti la o diferenta de sub 30 de euro pe an la impozit, imi cer scuze, dar trebuie sa fii un pic cretin. Un motor atat de mic dus la extrem ( da sa-i dublezi puterea inseamna dus la extrem – comparatia CitiGo – Octavia) pus pe o masina atat de grea nu va rezulta decat intr-un consum extrem de mare ( 4.5 l? – cel mai probabil peste 9 – cam atat consuma 1.2 TSI) + o sansa uriasa sa pice repede.

  2. Skoda este o masina de familie, mers liniştit cu aia mici in spate aşa că am incredere mai mare in 999cm ăştia si 200Nm decât in porcaria de 1.2 tsi pe care au inceput deja sa o scoata in final. Asteptam probe reale …cine stie spaniola recomand Km77 …salutari

  3. 1.2 TSI pe Ocatvia 3, cel de 110CP… Am avut si Octavia 3 de 105CP (era euro 5 asta). Ambele mi-au consumat in medie pe termn indelungat 6l/100km. Chiar in weekend am facut un tur cu cea nou pe Transalpina, si pe 200km am avut consum mediu de 4.6l/100km. In oras, cand e liber scot lejer sub 5. Altfel 7-8-9 litri pe distante scurte. E normal sa consume 9 daca mergi 1-2 km ca esti tu comod, in masina.
    Dar nu mai vorbiti prostii din auzite, din logica voastra si pe nestiute. In plus, cu masina trebuie sa si stii sa mergi. Si asta nu inseamna sa te tarasti, ci sa fii sofer, sa stii mai mult decat blana, frana, covrig si mestacat in cutie cu piciorul pe ambreiaj.
    Si cu masina e ca si la scoala. Unii trec la limita repetentei si sunt cocosi, altii…sunt onesti si au note oneste 😉

  4. Am de 2 luni o Octavia 1.0 TSI … pe drum european consuma intre 4 si 5 in functie de conditii (ultima data mi-a luat 4.2, fara clima, cu clima pe la 4.5), prin oras se invarte pe la 8 (cateodata sub, cateodata peste). Motorul e chiar sprinten, nimic de reprosat din punctul asta de vedere. Dupa primii 2500 de km ma declar foarte multumit de el … vedem cat de fiabil va fi.

  5. Buna, esti printre putinii utilizatori de 1.0, poti da mai multe detalii te rog? Ai mers cu ea mai incarcata, gen 5 persoane + bagaje? Cum merge in depasiri in aceste conditii? Ce ai avut inainte si cum compari? Multumesc mult!

  6. In Romania nu sunt diferente mari de taxare anuala intre un motor de 1.6l si unul de 1l (cam 50 euro/an) ,dar in alte tari sunt. Acest motor nu e facut neaparat pt Romania, ci pt toata Europa.

  7. da si nu.
    Te cred cand spui cai ai scos consum extraurban de 4.6% (mergand la vale) dar in oras nu poti scoate sub 5% asa cum afirmi tu.
    Detin Octavia 2 FL 1.2 TSI 105 CP de peste 5 ani, si stiu bine cat consuma:
    -4.9%- 5.4% mergand linistit extraurban
    -6% mergand cu 130km/h pe autostrada
    -9.2% in Bucuresti in zilele aglomerate
    -7-8% in Buc in zilele de duminica si sambata.

    Termina cu minciunile ca scoti sub 5% in oras, ca rad si curcile de tine. Cel mai mic consum de oras a fost 6.5%, mergand noaptea de la aeroport otopeni pana in fata blocului.

  8. iti dau eu detalii despre 1.2 TSI 105 CP; masina e relativ sprintena daca e goala si cu aerul oprit. dar, imediat ce pornesti aerul, ii piere sprinteneala….la incarcat parca nu se simte chiar asa de tare, mai ales la drumuri extraurbane, dar aerul ii ia mult din forta.
    ma indoiesc ca la 1.0 TSI sa fie diferente fundamentale

  9. Nu toata lumea e din Bucuresti, asa ca nu mai luati ca etalon Bucuresti-ul. El e exceptia. Intr-un oras normal, consumul este cu 2l mai mic decat in capitala :).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top