Adio înmatriculări în Bulgaria?

BMW E30

Iată că epopeea înmatriculărilor în Bulgaria poate lua sfârșit. Și asta nu pentru că statul român a redus considerabil taxa de mediu, așa cum ați putea crede, ci pentru că firmele de asigurări bulgare au luat taurul de coarne, mărind semnificativ polița.

…și iată cum bulgarii pot încheia o practică la care i-a obligat pe români fostul ministru al mediului, Rovana Plumb. Acum, faptul că și dumneaei are un Audi Q7 înmatriculat în Bulgaria mă face să mă îndurerez peste măsură.

Îmi trece repede, gândindu-mă că se va consola la volanul BMW-ului M6, în timp ce taxa de mediu introdusă pe mandatul domniei sale dublează prețul mașinilor de ocazie, blocând piața auto din România. Așa am ajuns ca tot cei amărâți să plătească, fiind condamnați să moară cu Loganu-n curte, în timp ce protipendada își schimbă mașinile de ultimă generație cu taxe minime.

Motor BMW

Dar să revenim la știrea de azi. Conform site-ului reporterntv.ro, în Bulgaria, ITP-ul nu mai poate fi trecut fără a deține dovada achitării impozitului. Bine, acest fapt nu doare prea tare, ITP-ul putând fi făcut și în România, cu condiția ca mașina să nu părăsească țara. Dar ceea ce-i lovește din plin pe proprietarii români care au mașini înmatriculate pe numele unor cetățeni bulgari este prețul considerabil majorat al asigurării obligatorii.

Iar asigurarea, în cazul persoanelor fizice cu mai mult de 10 mașini în proprietate (iar asta este o situație frecvent întâlnită, de când cu taxa de mediu din România) a crescut, putând ajunge la 350 de euro anual, pentru o motoarele de 1600 cmc. Aceeași situație se înregistrează și în cazul firmelor cu mai mult de 15 mașini.

Firește, firmele de asigurări au deja o listă cu proprietarii bulgari care dețin un număr exagerat de mașini, printre aceștia existând și cazuri de persoane cu sute sau chiar mii de mașini în proprietate! În aceste cazuri speciale, asigurările pot atinge valoarea de 1000 de euro, chiar dacă motorul este mai mic de 2 litri.

Mercedes E-Class volan

Asta este știrea. Acum…ca să fim pe deplin cinstiți, bulgarii încasează taxele, iar noi mirosim gazele de evacuare. În plus, mai există o problemă…sigur, taxele sunt foarte mari, dar doar în cazul în care mașinile deținute de proprietarul respectiv au suferit accidente. Și, mașini ”românești” sunt înmatriculate în Bulgaria, probabilitatea e mare.

De aceea, înainte de a înmatricula o mașină, verificați proprietarul și firma care intermediază procesul. Diferențele pot fi considerabile, iar dacă ați apucat să vă înmatriculați mașina pe numele unui proprietar aflat pe Lista Neagră, nu mai puteți reveni la prețul inițial al asigurării, decât schimbându-i proprietarul (ceea ce poate crea mari bătăi de cap).

1 thought on “Adio înmatriculări în Bulgaria?”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top