Compania franceză a prezentat azi noul Peugeot 3008. De-acum, nu mai avem de-a face cu un autovehicul aflat la granița dintre SUV și monovolum, ci cu un SUV veritabil!
Clasa pe care o atacă noul model este într-o continuă expansiune. Astfel, lansarea noului VW Tiguan a făcut valuri, în timp ce Toyota Rav4 vine cu o versiune nouă de motorizare hibridă. Și Jeep se pregătește de prezentarea din toamnă a unui model din segmentul C-SUV, care va fi pus în mișcare de motoarele MultiJet II, de 2 litri, ale colegilor italieni de la Fiat. Iar Alfa Romeo Stelvio și Seat Ateca vor urca nivelul de adrenalină la cote maxime.
Astfel, într-un context extrem de dinamic și diversificat, Peugeot 3008 își caută locul, renunțând la straiele de monovolum, în favoarea celor de SUV. Și este loc pentru toți, dacă ținem cont că piața SUV-urilor a crescut de două ori și jumătate în ultimii 7 ani, adică de la lansarea primei generații de 3008.
Primul lucru care frapează la noul model este interiorul, dominat vizual de către bordul i-Cockpit, pe care vi l-am prezentat în detaliu cu câteva săptămâni în urmă. Acesta are în componență două ecrane, unul de 8 inci așezat în partea superioară a consolei centrale, și unul de 12,3 inci aflat deasupra volanului. Ultimul, poate fi configurat și personalizat de șofer după propriile-i nevoi și gusturi, putând afișa datele pe care acesta le dorește în câmpul vizual.
Ceea ce îl face cu adevărat special, însă, este capacitatea de a creea atmosferă în funcție de preferințele călătorilor. Astfel, sistemul numit i-Cockpit Amplify poate schimba intensitatea luminii ambientale și culorile ecranelor, poate seta sunetul în funcție de genul de muzică ascultat, poate face masaj și poate difuza parfum, pentru a desăvârși atmosfera.
Și infotainmentul beneficiază de navigație 3D și sistem Mirror Screen, care proiectează meniul smartphone-ului pe disply-ul central. Comenzile vocale adaugă comoditate și siguranță utilizării, în timp ce specialiștii francezi de la Focal s-au ocupat de calitatea sunetului.
Un alt lucru demn de menționat este legat de sistemul ”Magic Flat” de rabatare a banchetei în proporții 1/3 – 2/3, care lasă o suprafață perfect plană, și de posibilitatea de deschidere a hayonului fără a folosi mâinile.
La exterior, garda la sol mare și linia înaltă a geamurilor laterale trădează latura dinamică și aptitudinile în teren accidentat, aceste caracteristici fiind amplificate și de roțile supradimensionate. Forma insolită a blocurilor optice adaugă agresivitate, în timp ce combinația tușe drepte – suprafețe rotunjite îi conferă un aspect sofisticat, care îi va atrage cu siguranță o mulțime de fani.
Însă, într-un segment atât de populat, designul spectaculos este egal cu zero, dacă nu este susținut de o tehnică solidă. Iar cum francezii sunt recunoscuți pentru avantgardism, nici 3008 nu face notă discordantă. Pachetul Advanced Grip Control înglobează două sisteme tipice SUV-urilor: un sistem de tracțiune cu 5 niveluri de asistență (Normal, Zăpadă. Noroi, Nisip și Dezactivat) și o asistență la coborârea pantelor (care menține viteza constantă la 3 km/h).
În plus, sistemul de frânare activă, și de păstrare a distanței față de mașina din față, avertizarea la părăsirea benzii de rulare, stingerea automată a fazei lungi la apropierea vehiculelor, recunoașterea limitatoarelor de viteză, sistemul de monitorizare a unghiului mort și asistența la parcare nu lasă loc de nemulțumiri.
Folosirea noii platforme EMP2 a permis reducerea din start a greutății totale cu 100 kg, fără a apela la alte artificii. Astfel, greutatea noului 3008 se situează în limitele 1325 – 1375 kg. Împreună cu una dintre cele mai bune valori din segment a rezistenței la aer și cu anvelopele Ultra Low Resistance, produse de Michelin, noul 3008 stabilește performanțe dinamice și consumuri excelente.
Toate motoarele pe benzină sunt ”best in class” la capitolul emisii, în clasele de puteri din care fac parte. Propulsorul de 1,2 litri și 130 CP are emisii de numai 115 g/km CO2, iar cel de 1,6 litri și 165 CP emite doar 129 g/km CO2.
În cazul motoarelor diesel, emisiile de CO2 variază între 100 și 121 g/km. Capacitățile de 1,6 și 2,0 litri ale agregatelor BlueHDi asigură puteri de 100, 120, 150 și 180 CP.
Noul Peugeot 3008 va fi asamblat la uzina din Sochaux, iar subansamblele vor proveni de la furnizori francezi. Drept urmare, el este un produs 100% franțuzesc. Și, ca să fie treaba complet franțuzească, el va fi prezentat publicului în toamnă, la Salonul Auto de la Paris.