Compania niponă aduce în Europa modelul Mazda MX-5 RF, la două luni după ce l-a prezentat întregii lumi la Salonul Auto de la New York. Nou este sistemul retractabil care-l transformă din coupe în targa la apăsarea unui buton.
Se spune – și de cele mai multe ori se confirmă – că mașinile decapotabile sunt mai frumoase decât coupe-urile. Acest caz este, în opinia mea, excepția care întărește regula. Mașina asta emană stil din orice unghi ai privi-o, atât cu capota ridicată, cât și decapotată.
Dincolo de elementele de design Kodo, noua variantă aduce un aer retro deja carismaticului model japonez. Ceea ce atrage imediat privirea este linia firească a plafonului, care se îmbină cu restul caroseriei ”ca turnat”, făcându-ne, parcă, să credem că așa a fost gândită caroseria în primă instanță. Nu arată, practic, nicidecum ca un derivat al roadsterului.
Lungimea, lățimea și ampatamentul roadsterului au rămas neschimbate, păstrând identic echilibrul vizual, în timp ce plafonul rigid retractabil adaugă versatilitate noii versiuni. Firește, centrul de greutate urcă puțin, și din cauza înălțimii totale crescute cu 5 mm, iar suspensia a fost modificată pentru a se mula perfect pe caracterul noului model.
Dar izolarea superioară transformă roadsterul dintr-un devorator pur de viraje, într-un coupe confortabil. Chiar și cu plafonul coborât, confortul acustic din cockpit este net superior roadsterului, prin reducerea substanțială a zgomotului produs de roțile din spate. ”Vinovat” este elementul posterior, care înglobează luneta și stâlpii, și care rămâne pe poziții.
Noul model ”își va face de cap” la Festivalul Vitezei de la Goodwood, între 23 și 26 iunie, la 100 km sud-vest de Londra. Deci, dacă vreți să-l admirați pe viu, vă puteți face drum prin Marea Britanie în toiul verii. Sau poate vreți să-l cumpărați direct, caz în care va trebui să așteptați până la începutul anului viitor, când va apărea în showroom-urile europene.