A fost un eveniment istoric pentru România. Și nu exagerez. Spun asta pentru că, pentru prima dată în istoria motorsportului din țara noastră, s-a desfășurat o etapă internațională a unui campionat dedicat monoposturilor.
Principala problemă cu care se confruntă organizatorii este lipsa banilor și a circuitelor de competiții. Totuși, făcând mai eforturi, Smart Driving România a adus week-endul trecut pe Circuitul Motorpark România, 15 monoposturi Formula Predators, care au fost pilotate de 4 români, 10 italieni și un spaniol.
Tot atunci, Trofeul Internațional Formula Promotion a avut drept suport cursele din cupele Logan și Lupo din cadrul Campionatului Internațional de Viteză pe Circuit, care s-au desfășurat în aceleași zile: 21 și 22 mai.
În cursa de sâmbătă a monopostruilor, am avut de toate: ieșiri în decor, incendiu și fum produse de contactul cu iarba de pe marginea traseului, intervenția oficialilor, Safety Car BMW și victoria singurului pilot spaniol prezent la start! Machado Perez, în vârstă de 14 ani, a fost urmat de Daniele Tarani și Luza Panizzi. Primul pilot român a fost Andrei Tomescu, care a sosit pe locul 6.
Deja obișnuiți cu traseul, în cea de-a doua manșă, desfășurată duminică, tinerii piloți au mers mai curat, reușind să încheie cursa fără incidente. Podiumul a rămas tot o afacere italo-spaniolă, Salvatore Liotti fiind urmat de Daniele Tarani și Machado Perez. Andrei Tomescu a fost primul pilot român care a trecut linia de sosire, ocupând locul 5. Următorii piloți români au fost Nicolae Pîrvu (9), Eduard Anton (10) și Ovidiu Stoian (13). Recordul turului de circuit a fost stabilit de Corrado Cusi, la volanul unui monopost cu motor Kawasaki de 750 cmc, care a reușit un timp de 1:34:955.
“Din păcate, pentru tinerii piloți români nu a existat până acum o competiție de circuit care să-i ajute să evolueze și să se afirme. După etapa kartingului, pentru cei mai mulți dintre ei motorsportul se termină. Prin organizarea competițiilor de monoposturi reușim să aducem pe grila de start piloți tineri, care concurează cu mașini egale, astfel încât la final diferența să fie făcută de pilot, nu de materialul de concurs. Doar așa se pot evidenția cei care au într-adevăr talent, mai ales că aici costurile sunt destul de reduse în comparație cu celelalte competiții auto din România. Competițiile Formula Predator’s reprezintă un pas important pentru viitorul motorsportului românesc, iar desfășurarea unei internaționale în România nu poate decât să promoveze acest sport”, declară Andrea Foglizza, managerul școlii de pilotaj Smart Driving România.
Etapa de Campionat Internațional de Viteză pe Circuit a consemnat o victorie dublă a româncei Bianca Anton, la clasa Lupo, care a demonstrat că motorsportul nu este apanajul bărbaților! Iar ca spectacolul să fie complet, românca de 18 ani a stabilit și cel mai rapid tur al cursei: 1:48:281. Podiumul a fost completat de Fabrizio Broggi și Cristian Mangri.
Grecul Theodoros Perimenis a câștigat cursa Cupa Logan, urmat fiind de piloții români Viorel Ivan și Alexandru Gheorghe.