TEST Mercedes C-Class Coupe (C 200) – Pentru James Bond

TEST Mercedes C-Class Coupe. Noul coupe al Clasei C se repoziționează deasupra limuzinei și vine cu un design care îți taie răsuflarea. Nu doar designul este punctul forte ci și comportamentul rutier, mai sportiv decât al limuzinei. Primul test în România cu C 200 Coupe.

Față de primele două generații, care au purtat numele de CLK, penultima generație a fost denumită simplu Clasa C Coupe și a fost poziționată curios pentru un coupe, fiind mai ieftină decât limuzina. A fost un experiment nereușit cel puțin ca imagine, care a bulversat ierarhia coupe-urilor Mercedes deoarece și coupe-ul care purta indicativul Clasei E utiliza în fapt platforma Clasei C și era poziționat între Clasa C și E.

De-a lungul anilor, coupe-urile Mercedes și-au câștigat o imagine nobilă și erau poziționate în mod traditional
deasupra limuzinelor din care derivau. Mercedes revine acum la poziționarea corectă, astfel că noul Clasa C Coupe se plasează deasupra limuzinei, iar viitorul Clasa E Coupe se va poziționa între
noul Clasa E și CLS. Și toate sunt construite pe noua platformă cu transmisie spate MRA ce a debutat în 2014 pe Clasa C.

c-class-coupe (3)

Față de vechea generație, dar și față de fostul CLK, noul coupe îmbină eleganța tipică Mercedes cu noile accente sportive care au câștigat noi clienți pentru marcă. Iese în evidență în special partea din spate inspirată de la mai marele S-Coupe cu stopurile din două segmente, cu LED, late și înguste, ce conferă o prezență mai dinamică pe șosea. Spre deosebire de limuzină, la care capacul portbagajului coboară spre spate, la coupe acesta se termină cu un eleron elegant integrat, iar linia puternic curbată a acoperișului se îmbină elegant cu eleronul.

Subiectiv vorbind, pentru că aprecierile despre design sunt subiective, noul Clasa C Coupe este mai atractiv decât Audi A5 Coupe, despre care Walter de Silva spunea că este cea mai frumoasă mașină pe care a desenat-o vreodată.Și proporțiile sunt altele față de limuzină. Coupe-ul este mai scund cu 37 mm, iar distanța dintre pedalier și puntea față este mai mare cu 60 mm astfel că versiunea coupe are o parte frontală mai alungită. Practic, chiar de la ușa șoferului, caroseria este cu totul alta.

La interior globalizarea își spune cuvântul deoarece aici regăsim în totalitate planșa de bord de la Clasa C. Însă pachetul AMG personalizează foarte bine interiorul și oferă o multitudine de opțiuni la un preț de numai 2.484 euro, care include jantele de 18 inch, kitul AMG, inserția de lemn negru mat natur pe consola centrală în loc pe plasticul negru piano, piele Artico care îmbracă excelentele scaune sport (cu reglaj pe lungime al șezutului și suport lombar pentru încă 240 euro) ce dispun de reglaj electric standard pe înălțime și de reglaj al spătarului, suspensie și direcție sport. În Clasa C Coupe șoferul stă mai jos decât în limuzină și senzația este că parcă stai pe podea ca într-o mașină sport veritabilă în timp ce scaunele sport oferă un suport lateral excelent.

c-class-coupe (4)

Motor pe benzină vioi

Noi am avut pentru test versiunea pe benzină C 200 echipată cu motorul turbo de 2 litri și 184 CP ce dispune de sistem de injecție directă de generația a treia cuplat cu transmisia automată cu 7 trepte (cea nouă cu 9 trepte este disponibilă la diesel).

Mai ușor cu până la 50 kg decât limuzina și cu o suspensie mai coborâtă cu 15 mm față de limuzină, noul C-Class Coupe se conduce extrem de incisiv pentru un Mercedes, mai ales că exemplarul de test avea pachetul AMG cu suspensie sport și excelenta direcție Direct Steer.

  • Tren de rulare incisiv 
  • Poziție de condus superbă 
  • Design extrem de atrăgător 
  • Motor cu performanțe bune, relativ economic 
  • Vizibilitate slabă spre spate 
  • Spațiu mic în spate

Cu jante de 18 inch, suspensie sport mai coborâtă cu încă 15 mm și trenul de rulare adaptiv cu cinci moduri (Dynamic Select cu Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual este standard în combinație cu pachetul AMG) care modifică răspunsul direcției, cutiei și motorului, ruliul în viraje este mic și precizia pe traiectorie este exemplară. Este unul din cele mai sportive Mercedes-uri pe care le-am condus în ultimii ani. Noua punte față cu patru brațe preluată de la Clasa C a redus mult efectul subvirator, iar puntea față împinsă spre înainte a creat o altă distribuție a maselor care favorizează un comportament rutier mai dinamic. Păcat doar că ESP-ul este destul de intruziv și taie prematur avântul sportiv al trenului de rulare.

c-class-coupe (13)

Cu suspensie sport și jante de 18 inch, confortul la rulare este neașteptat de bun. Chiar și în cadrul pachetului AMG se poate configura fără extra cost suspensia confort cu gardă la sol normală sau coborâtă cu 15 mm ca la cea sport. Cine vrea confort suprem poate opta pentru suspensia pneumatică adaptivă (1.428 euro). Motorul pe benzină este mai potrivit spiritului acestui coupe, deoarece fiind mai ușor decât dieselul, favorizează o și mai bună a distribuție a maselor. Și în plus, sună și mult mai frumos decât nu foarte rafinatul diesel de 2,2 litri.
2 litri și 184 CP ar putea părea puțini la prima vedere însă nu sunt. Motorul răspunde spontan la apăsarea accelerației mai ales în modul Sport+ însoțit de un sunet foarte plăcut. Urcă lejer în ture și are un cuplu bun în zona de turații medii. Masa moderată de 1.525 kg contribuie la obținerea unei accelerații de la 0 la 100 km/h în doar 7,3 secunde, viteza maximă fiind de 235 km/h.

Cu un Cx îmbunătățit, de numai 0,26, care este un record în clasă, motorul turbo de 2 litri în combinație cu transmisia automată cu 7 trepte anunță un consum oficial de numai 5,4 l/100 km. În practică nu este chiar așa, dar se pot obține valori bune pentru un motor pe benzină de sub 8 l/100 km la un parcurs mixt, iar în regim sportiv nu sare de 10 l/100 km. Nu recomandăm cutia automată cu 7 trepte decât pentru confort pentru că afectează spiritul sportiv cu anticipările lente la retrogradare.

c-class-coupe (8)

Interior similar cu limuzina

Ambianța interioară este similară cu cea de la Clasa C cu consola centrală lată care se continuă cu tunelul median înalt și ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inch suspendat deasupra consolei. În față, spațiul este decent, iar tipic coupe-urilor nobile Mercedes, centura de siguranță este acționată electric de un motoraș electric. Geamurile de la ușile față nu au ramă, dar nu s-a renunțat la montantul central ca în cazul lui S-Class Coupe. Pentru segmentul de clasă medie, ranforsările suplimentare ar fi fost prea scumpe și ar fi adus și un surplus de masă. În spate însă, spațiul este strâmt, atât la cap cât și la genunchi. Este meritoriu totuși că spațiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în condițiile în care acum s-au făcut mai multe concesii la design față de vechea generație. Designul fără compromisuri afectează și vizibilitatea spre spate însă Mercedes oferă standard un sistem de asistență la parcare. Se plătește în plus doar camera pentru marșarier ascunsă în siglă (480 euro).

c-class-coupe (16)

Față de limuzină, portbagajul măsoară cu 80 de litri mai puțin, dar 400 de litri sunt totuși suficienți mai ales că bancheta fracționabilă 40/20/40% este standard.

Așa cum spuneam la început, coupe-ul a fost poziționat deasupra limuzinei. C 200 Coupe pornește de la 39.120 euro, cu circa 1.900 de euro mai mult decât limuzina. E o sumă rezonabilă ce merită plătită pentru design, dar și pentru comportamentul mai incisiv.

c-class-coupe (1)

Verdict AutoExpert

Noul Clasa C Coupe va atrage multe priviri admirative, dar îi va încânta și pe cei care se urcă la volan cu poziția de condus joasă și trenul de rulare sport dacă se comandă excelentul pachet AMG care oferă și o ambianță interioară deosebită. Iar recomandarea noastră se îndreaptă spre motorizarea pe benzină, mai potrivită spiritului unui coupe.
DATE TEHNICE Mercedes-Benz
Model C 200 Coupe Aut.
Motor L4, turbo
Cilindree (cmc)1.991
Putere maximă/turație (CP/rpm)184/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)300/1.200-4.000
Transmisieautomată, 7 trepte
L/l/h (mm)4.686/1.810/1.405
Ampatament (mm)2.84
Masă la gol (kg)1.525
Volum portbagaj (l)480
Accelerație 0-100 km/h (s)7,3
Viteza maximă (km/h) 235
Consum mediu (l/100 km)5,4
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)EU 6/125
Preț (euro cu TVA)41.640

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top