Telefonul îl face pe om! Sau cel puțin asta reiese din studiul publicat de Nissan, și care relevă un lucru cel puțin bizar: clientul nu va cumpăra o mașină dacă nu se sincronizează cu propriul lui smartphone!
Citeam acum mulți ani că anumite vedete își cumpără mașinile în combinații speciale de culori, pentru a se asorta cu ținuta preferată. ”A-nnebunit lumea”, mi-am zis atunci. Însă un studiu pe care Nissan l-a publicat ieri aduce în actualitate o problemă asemănătoare. Pare-se că, dacă un model de mașină nu suportă conexiunea cu modelul de smartphone al potențialului client, este supus eșecului. Și asta, indiferent de celelalte atuuri pe care le are!
Sigur, pare anormal: cum să raportezi o mașină de zeci de mii de euro la un smartphone de 500 de euro? N-ar fi mai simplu să schimbi telefonul, dacă-ți dorești o mașină care nu suportă conexiunea cu acesta? Pare-se că nu.
Ca să înțelegem mai bine unde a ajuns nebunia, 28% dintre clienți pun conexiunea cu propriul model de smartphone mai presus de consumul de combustibil, 13% n-ar cumpăra o mașină care nu are conexiune la internet, iar 20% ar schimba marca de mașină pentru o alta, cu conectivitate superioară! Iar procentele urcă, în medie, la 41% în cazul șoferilor care petrec peste 20 de ore pe zi în mașinile lor.
Iată că a sosit și timpul ca producătorii de mașini să proiecteze vehicule în jurul sistemului de infotainment. Practic, nu mai contează stilul mașinii, personalitatea, dinamica, eficiența, prețul – la fel de mult precum conectivitatea! De aceea, producătorii au ajuns să se facă frați cu… smartphones-freaks ca să treacă puntea.
Nissan, de exemplu. Patrick Keenan este cunoscut drept ”omul cu 40 de telefoane”, și asta pentru că testează permanent conectivitatea cu ultimele modele de smartphone, perfecționând continuu sistemul. El desfășoară sute de teste zilnic pentru ca nimic să nu fie lăsat la voia întâmplării.
”Mașinile din zilele noastre au un ciclu de viață de 5-6 ani, după care apare un model nou. Un telefon, însă, rămâne pe piață mai puțin de 2 ani până să fie înlocuit. (…) Scopul meu este ca vizitatorul oricărui showroom Nissan, să nu iasă dezamăgit că mașina care-i place nu se conectează la telefonul pe care-l are”, a declarat Patrick.
…să mai zică cineva că telefoanele nu ne conduc viața.