Noul Mercedes E-Class T-Modell a fost dezvăluit oficial. AutoExpert vă prezintă primele informații și imagini cu Mercedes E-Class T-Modell, direct de la evenimentul de lansare de la Stuttgart.
Unul din trei modele Mercedes vândute în Europa este un break, iar noul Mercedes E-Class T-Modell nu dezamăgește. Acesta va fi singurul break din clasa sa capabil să transporte o încărcătură cu dimensiuni standard tip Euro-Palet (1200x800x144 milimetri). Sarcina maximă utilă indicată de Mercedes este de 745 kg.
Urmând ultimele tendințe din segment, noul Mercedes E-Class T-Modell afișează o linie mai coborâtă a plafonului, cu influențe nefaste, însă, asupra volumului de încărcare al portbagajului curprins între 640 și 1.820 litri, generația anterioară oferind 695-1.950 litri. Pentru prima dată, unghiul de înclinare al spătarului bachetei poate fi reglat pe o plajă de 10 grade. În setarea maximă a acestuia spre față, denumită Cargo, portbagajul se amplifică cu 30 litri, până la 670 litri. Bancheta divizată standard în format 40:20:40 și tetierele se rabatează automat de la un singur buton, iar rezultatul este o suprafață perfect plană de încărcare.
Până la finele anului, Mercedes va oferi din nou și opțiunea unei perechi de scaune suplimentare, montate în portbagaj și dedicate copiiilor. Tot opțional, poate fi comandat un sistem de șine și centuri de amarare a obiectelor din portbagaj. Standard se oferă funcție de reglare automată a gărzii la sol pe puntea spate – acesta fiind independentă de opțiunea unei suspensii pneumatice pe ambele punți, AIRMATIC.
La debut, vedeta gamei de motorizări va fi noul diesel de 2 litri, nume de cod OM654, inițial disponibil într-o singură treaptă de putere: 194 CP pentru E 220 d. Acesta va fi acompaniat de două variante pe benzină, animate de un turbo de 2 litri cu patru cilindri și 184 CP (E 200) sau 211 CP (E 250). Cutia automată 9G-Tronic cu nouă trepte va fi standard.
Ulterior vor fi lansate versiunile E 400 (3 litri benzină, șase cilindri, 333 CP) și E 350 d (diesel V6 de 3 litri și 258 CP), precum și dieselul entry-level E 200 d de 2 litri și 150 CP. Modelul de vârf va fi Mercedes-AMG E 43, animat de un twin-turbo V6 de 3 litri, cu 401 CP și 520 Nm.
La capitolul design, noul Mercedes E-Class T-Modell adoptă o siluetă fluidă ce amintește de liniile senzuale ale lui CLS Shooting Brake. Linia plafonului nu este, totuși, la fel de coborâtă, deși profilul noului E-Class T-Modell este mult mai dinamic decât cel al predecesorului său. Liniile angulare ale vechiului E-Class T-Modell au fost abandonate de dragul stilului, strategie aplicată deja de Volvo pentru ultimul său break V90.
Din punct de vedere tehnic, noul E-Class T-Modell va fi în mare măsură identică cu sedanul. Vor fi prezente inclusiv cadranele de bord digitale (opționale) cu cele două ecrane TFT de 12,3 inch, sistemele de conducere semi-autonomă și funcția de parcare automată prin intermediul unui smartphone. Versiunile standard vor primi instrumente tradiționale analogice și un ecran de 8.4 inch de infotainment central.
Mercedes mizează pe diversitate. Dincolo de noile E-Class T-Modell și sedan, casa germană plănuiește o întreagă familie de versiuni: un Coupe (martie 2017), un model decapotabil (septembrie 2017), la care se adaugă succesorul lui CLS (martie 2018).
Model | E 200 | E 250 | E 400 4Matic | E 43 4Matic | E 200 d | E 220 d | E 350 d |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | L4, turbo | L4, turbo | V6, bi-turbo | V6, bi-turbo | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel | V6, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1,991 | 1,991 | 2,996 | 2,996 | 1,950 | 1,950 | 2,987 |
Putere max./turatie (CP/rpm) | 184/5,500 | 211/5,500 | 333/na | 401/6,100 | 150/3,800 | 194/3,800 | 258/3,400 |
Cuplu max./turatie (Nm/rpm) | 300/1,200-4,000 | 350/1,200-4,000 | 480/na | 520/2,500-5,000 | 360/1,600-2,800 | 400/1,600-2,800 | 630/1,600-2,400 |
Portbagaj (l) | 670-1,820 | ||||||
Viteza maxima (km/h) | 231 | 243 | 250 | 250 | na | 235 | 250 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 8.1 | 7.2 | na | 4.7 | na | 7.7 | 6.2 |
Consum mediu (l/100 km) | 6.2 | 6.2 | 7.9 | 8.4 | 4.2 | 4.2 | 5.4 |
Emisii CO2 (g/km) | 138 | 138 | 180 | 192 | 109 | 109 | 140 |