Volkswagen este în toiul pregătirii unui rival veritabil pentru viitorul roadster anunțat de Abarth. Roadsterul pe care VW îl pregătește, se va baza pe conceptul BlueSport și va fi lansat în 2013.
Modelul german va fi un roadster cu motor central și cel mai probabil, va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2013, urmând ca vânzările să debuteze la începutul anului următor. Surse din interiorul companiei au dezvăluit că modelul va fi foarte asemănător cu conceptul BlueSport lansat în 2009 la Detroit, model care părea încă de atunci gata să intre în producția de serie. Este de așteptat ca viitorul roadster să pastreze configurația interiorului prezent pe concept și să fie echipat cu un acoperiș din material textil.
Conceptul BlueSport este construit pe noua platformă MMB, care folosește multe componente din sistemul de suspensie a modelului Golf, dar are o formă specială a podelei caroseriei. Investiția în noul șasiu se justifică, din moment ce trei viitoare modele a grupului VAG vor beneficia de el. Este vorba de roadster-ul VW, un viitor model Porsche ce se va situa sub Boxter și un roadster Audi de mici dimensiuni, care va fi botezat cel mai probabil R4 (dacă responsabilii brandului din Ingolstadt vor cădea la un comun acord cu cei de la Renault pentru utilizarea acestei denumiri).
Avantajul platformei MMB este acela că poate fi adaptată pentru diferite dimensiuni ale noilor automobile, astfel că ele vor putea beneficia atât de ecartamente, cât și de ampatamente diferite (dacă va fi cazul), pentru a lăsa fiecărui model libertatea unei personalități proprii.
La capitolul motorizări, noul roadster va beneficia de prezența propulsoarelor din noua gamă EA888 a grupului VAG, care echipează deja modelele Golf și Scirocco. Totodată este posibil ca modelul VW să fie echipat și cu un nou propulsor supraalimentat de 1,6 litri FSI, care va oferi aproximativ 220 CP și care va fi echipat cu sistemul de distribuție variabilă conceput de Audi. Se va putea opta pentru o transmisie manuală cu șase trepte sau una cu dublu ambreiaj, DSG, cu 7 trepte de viteză.
Producția noilor modele ar putea fi distribuită între fabrică de vehicule comerciale VW din Hanovra, care ar urma să se ocupe de producția caroseriilor și locația Karmann din Osnabruck, unde ar urma să se asambleze atât BlueSport, cât și R4 și viitorul Porsche.
Sursa: www.autocar.co.uk
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/253719/