Misterul s-a spulberat. Așteptarea s-a încheiat. Noul Porsche Panamera vede lumina zilei fără camuflaje, iar privirile care-l țintuiesc au ce admira: nemții au făcut o treabă pe cinste, aducând un coupe în lumea exclusivă a limuzinelor. Dincolo de asta, însă, și mitul lansat de Porsche a fost confirmat: noul Porsche Panamera este cel mai rapid sedan de lux de pe planetă, reușind să parcurgă bucla nordică a circuitului de la Nurburgring în doar 7:38!
Apar, însă, de la sine, niște întrebări. Noul Panamera este, de fapt, un coupe sau un sedan? Este un sedan cu alura de coupe. Și nu este singurul, după cum știm cu toții: Audi A7 Sportback, BMW Seria 6 Gran Coupe și Mercedes CLS. Numai că niciunul dintre aceste modele nu aparține segmentului F, din care face parte Panamera. Deci niciunul nu-i poate concura supremația în segment, deși performanțele dinamice le-ar permite acest lucru.
Apoi, cât de bun este, de fapt, timpul lui Panamera? Comparativ cu recent lansatul Alfa Romeo Giulia QV, este cu o secundă mai bun. Iar a reuși să bați modelul de top italian, echipat cu motor Ferrari, chiar și cu o secundă, e lucru mare! Firește, este diferență de un litru între capacitățile cilindrice ale celor două motoare, însă asta contează mai puțin. În plus, pare și o luptă la distanță între eternele rivale Porsche și Ferrari.
Și, în final, despre ce variantă Panamera vorbim? Despre Turbo sau despre viitorul Turbo S? Pentru că, dacă vorbim despre Turbo, ne-am putea aștepta în viitor la un nou record. Frânele ceramice, singurul indiciu despre modelul testat, par însă a arăta cu degetul spre modelul de top.