Daimler patentează un sistem care permite răcirea cauciucurilor mașinii, pulverizând un jet de apă asupra lor. Sistemul este relativ complex și implică elemente precum un radiator, un set de senzori, o pompă și o unitate de comandă.
Mașinile vor deveni tot mai complexe și în viitor. Să luăm exemplul ultimului patent depus de compania germană Daimler, care urmărește să scadă temperatura din pneuri folosind un jet de apă. Conform nemților, sistemul va crește nivelul de siguranță, prin micșorarea riscului de explozie de cauciuc în zilele toride de vară.
Pentru a avea eficiență maximă, sistemul utilizează o cameră termo-senzitivă, care verifică continuu temperatura din pneuri. Dacă aceasta crește peste o anumită limită, ei trimit un semnal către o unitate de comandă și control (44), care stabilește cantitatea de apă pe care o va pulveriza, și temperatura ei. În funcție de temperatura apei din rezervor, o supapă (42) conduce fluxul de apă de la pompă (22) fie către radiator (34), fie printr-o conductă (40) către duzele pulverizatoare (14).
Sistemul propus de germani mai are, însă, o utilitate: iarna, când temperaturile coboară dramatic, iar presiunea din roți scade direct proporțional, sistemul al putea folosi apă caldă pentru a o readuce la valori corecte. De unde apă caldă? Rezervorul va fi încălzit de circuitul de răcire a motorului. În documentul care patentează invenția, se specifică pe lista beneficiilor și curățarea depunerilor de zăpadă și gheață de pe anvelopă prin pulverizarea unui jet puternic de apă caldă.
Acum, eu mă întreb care este utilitatea practică a unui astfel de sistem, raportată la complexitatea lui și la greutatea pe care o adaugă mașinii. Tehnologia de fabricare a anvelopelor a ajuns la un asemenea nivel, încât exploziile de cauciuc cauzate de temperatura crescută aproape că au devenit istorie. Cât despre utilizarea pentru a înlătura zăpada de pe pneu…la temperaturi negative, apa pulverizată pe roată ar îngheța repede, indiferent de temperatura la care ar fi încălzită. Probabil că Mercedes și-a făcut bine calculele, totuși. Nu există planuri certe despre intrarea în producție a sistemului, însă simplul fapt că Mercedes l-a patentat, îl face interesant.
Sursa: AutoGuide