Jeep Grand Cherokee Hellcat – hell, yes!

Jeep Grand Cherokee Hellcat

Pare că a înnebunit lumea: performanțele suprcarurilor nu mai sunt doar apanajul…supercarurilor. Acum există câteva mașini în fiecare segment, capabile de o dinamică ce nu demult părea imposibil de atins. Iar SUV-urile de mari dimensiuni nu fac notă discordantă: Porsche Cayenne Turbo S, Mercedes GLE 63 S AMG, BMW X5 M V8 și Audi SQ7 sunt cele mai reprezentative exemple. Jeep se implică în lupta pentru cel mai rapid SUV cu modelul Grand Cherokee SRT 6,4 V8 Hemi, însă testează o variantă monstruoasă, capabilă să răstoarne ierarhia: Jeep Grand Cherokee Hellcat!

Actualmente, versiunea de top, SRT , dezvoltă 468 CP și 624 Nm. Deloc puțin, mai ales că valorile se reflectă din plin în performanțele dinamice: 0-100 km/h în doar 5 secunde, și o viteză maximă de 254 km/h sunt, pentru un SUV de mari dimensiuni, valori excepționale. Însă sunt incomparabil mai slabe decât cele ale viitorului model Hellcat.

Jeep Grand Cherokee Hellcat

Și nu m-am hazardat, când am spus ”incomparabil”: propulsorul viitoarei versiuni de top dezvoltă, în cazul modelelor Dodge pe care le echipează, 707 CP! ”Pisica din iad” are o capacitate cilindrică de 6,2 litri, vine în configurație V8 iar deasupra  propulsorului tronează un compresor mecanic imens. Ceea ce se știe cu siguranță este că Jeep plănuiește să atingă un timp de accelerare 0-60 mph (0-97 km/h) de doar 3,5 secunde! Mai adăugăm aproximativ două zecimi pentru a obține un fenomanal 3.7 secunde necesare demarajului 0-100 km/h! Actualmente, recordul în segment este deținut de Porsche Cayenne Turbo S, cu un sprint 0-100 km/h în 4,1 secunde.

Jeep Grand Cherokee Hellcat

Din fotografiile surprinse de americanii de la AutoBlog, modelul de top, care se pare că va purta numele de Trackhawk, nu se va deosebi prea mult de actualul SRT. Grila superioară a fost puțin îngustată, pentru a face loc prizelor de aer imense din bara de protecție, care ajută Hellcatul să respire adânc. În general, orice porțiune din zona frontală a fost transformată în priză de aer, chiar și proiectoarele de ceață de tip LED fiind înconjurate de grile necesare răcirii motorului.

Nu există deocamdată detalii despre data lansării, preț și disponibilitatea pentru fiecare piață..

Sursa: AutoBlog

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top