Japonezii împrospătează modelul compact, restilizându-l discret și oferindu-i un pachet de siguranță ceva mai atractiv. Iată ce aduce nou Mazda3 facelift.
Da, tocmai vă uitați la Mazda3 facelift. Iar dacă nu observați nicio diferență față de modelul actual, nu vă învinuiți prea tare: restilizarea este mult prea fină pentru a sări în ochi. Designerii au reproiectat…ei bine, mai toate elementele caroseriei, inclusiv barele față și spate, masca radiatorului, ornamentele și blocurile optice. Doar că au făcut-o atât de fin, încât doar un ochi avizat poate remarca diferența.
Ei au aliniat astfel modelul la filosofia de design ”Jinba Ittai”, pe care au aplicat-o anterior și spiderului MX-5. Tradus aproximativ, conceptul înseamnă ”călărețul și calul ca un tot” și se referă, evident, la simbioza dintre mașină și șofer. De aceea, și interiorul a primit dotări noi, precum head-up display color și volan redesenat, cu comenzi plasate mai ergonomic.
De departe, însă, piesa de rezistență a modelului Mazda3 facelift este tehnica perfecționată. Cu ce să începem? Cu G-Vectoring Control System, un fel de torque vectoring mai avansat. Sistemul îmbunătățește tracțiunea în situații speciale, precum virajele abordate la limita aderenței, limitând cuplul motorului în funcție de anumiți factori. Astfel, sistemul nu intervine asupra frânelor, deci nu creează forțe adiționale, nenaturale în volan. Fiind, în esență, doar un software, sistemul poate fi dezactivat simplu, dintr-un buton.
Sistemul de frânare automată, numit Smart City Brake Support, nu se va mai baza pe senzori laser, precum la modelul actual, ci va beneficia de o cameră video. Rezultatul este spectaculos: viteza maximă la care sistemul este operabil crește de la 30 km/h la 80 km/h. În plus, grație noii camere, acesta recunoaște pietonii și frânează automat la pătrunderea acestora pe banda de rulare a mașinii.
Instalația de iluminare hi-tech este nou-nouță și foarte inteligentă. Ea include patru diode LED adaptive, controlate separat pentru a-și modifica iluminarea la apropierea vehiculelor din sens opus. Astfel, sistemul adaptiv nu-i mai deranjează pe ceilalți șoferi, așa cum se întâmplă în cazul multora de pe piață, prevăzute cu LED-uri ultra-luminoase.
Gama de motorizări include propulsoarele pe benzină din gama Skyactiv-G, de 1.5 litri și 100 CP, respectiv 2 litri, în versiunile de 120 și 165 CP. Propulsorul diesel de 2,2 litri și 150 CP va primi o serie de tehnologii noi, care îl vor face mai silențios și mai prompt la accelerări. În plus, Mazda3 primește diesel-ul de 1,5 litri și 105 CP de pe Mazda2 și Mazda CX-3, ce va face echipă bună cu cei mai economi dintre șoferi.
Ne vom întâlni cu Mazda3 facelift la Salonul Auto de la Paris, urmând ca din toamnă s-o putem admira și pe șosele.