Ce-avem noi aici? Avem un studiu care ne face să fim mândri că suntem români. Jurnaliștii britanici au decis că rețeaua de service Dacia este a doua cea mai de încredere din Regatul Unit!
Dacia repurtează o serie de succese deosebite în ultima vreme. După ce, în iunie, Dacia și-a crescut vânzările în Europa cu 16,3%, mărindu-și cota de piață la 3,1%, iar înmatriculările în Franța au crescut cu aproape 40%, acum este rândul britanicilor să ne-aducă vești bune: rețeaua de service a constructorului român se poziționează pe locul secund în Regatul Unit!
Cum au stabilit englezii asta? Au pus la punct un formular, pe care l-au completat 50.000 de useri ai site-ului AutoExpress. Iar rezultatele, în partea de sus a clasamentului, au fost mai strânse ca oricând în istoria studiului anual, numit Driver Power. Întrebările la care userii au trebuit să răspundă, au au fost grupate în 7 capitole, printre care: cât ajutor au primit clienții de la angajații service-ului, cât de primitoare este zona de așteptare, care este nivelul de satisfacție în urma discuțiilor purtate cu mecanicii și, mai ales, care este standardul reparațiilor realizate de service.
Creșterea aprecierilor pentru rețeaua de service Dacia este de-a dreptul spectaculoasă, aceasta urcând de pe locul 13 anul trecut, pe 2 în acest an! Brandul românesc a punctat consistent la toate categoriile, situându-se la majoritatea în top 3. Singura categorie la care a ieșit din top 3 a fost ”Curățenie și atmosferă”. Mai mult, la capitolul comentarii, posesorii de Dacia au completat adesea remarci laudative la adresa service-urilor, precum ”o gură de aer proaspăt, comparativ cu alte service-uri”, sau ”cu un personal nerăbdător să mulțumească clientul”.
Vă prezentăm în tabelele de mai jos cele mai importante rezultate ale studiului Driver Power by AutoExpress:
Poziție | Marca | Nota |
---|---|---|
1 | Renault | 94.42 |
2 | Dacia | 93.75 |
3 | Lexus | 93.71 |
4 | Toyota | 91.71 |
5 | Alfa Romeo | 91.57 |
6 | Fiat | 91.46 |
7 | Suzuki | 91.15 |
8 | Honda | 90.96 |
9 | Kia | 90.94 |
10 | Peugeot | 90.87 |
Pozitie | Ce reprosuri ati aduce unui service? | Pondere |
---|---|---|
1 | Nu a identificat defectiunea | 34% |
2 | Nu raspunde la telefon | 25% |
3 | Nu spune ce problema a avut masina | 14% |
4 | Are angajati fara maniere | 11% |
5 | A predat masina murdara | 9% |
6 | Incarca factura | 7% |
Pozitie | Ce defectiuni ati avut la masina? | Pondere |
---|---|---|
1 | Electrice | 30% |
2 | Motor | 12% |
3 | Transmisie / ambreiaj | 8% |
4 | Frane | 8% |
5 | Suspensie | 6% |
6 | Altele | 36% |
Pozitie | Tip service | Pondere |
---|---|---|
1 | Dealer autorizat | 72% |
2 | Service local independent | 19% |
3 | Specialist al marcii, independent | 4% |
4 | Repar singur masina | 3% |
5 | N-am avut nevoie de reparatii | 2% |
6 | E masina de serviciu si nu ma ocup eu | 1% |
Sursa: AutoExpress