Mercedes G-Class este una dintre cele mai robuste mașini de pe piață. Am testat-o și am simțit-o din plin. Dar nu mulți știu ce poate să facă cu adevărat. Mercedes-Benz a publicat un film cu off-roaderul ”la joacă”.
Și unde puteau să-l ducă, decât pe unul dintre cele mai provocatoare circuite off-road din lume: Hartsteinwerk din Kitzbuhel, nu departe de usina Steyr-Puch, unde modelul este asamblat, fără întrerupere și fără modificări majore de aspect, din 1979. Prima schimbare reală de și totală de generație, va apărea la sfârșitul acesturi deceniu.
Nemții au adus pe traseu versiunea de bază, pe benzină, capabilă de 422 CP și 610 Nm. Suficient? Cred că da, în pofida celor 2,6 tone (!) și a pantelor cu înclinație de 90%. Calea de rulare are de toate: pietriș, gheață, nisip și rocă. Au fost folosite din plin diferențialele blocabile și sistemul de tracțiune electronică, pentru a trece de rampele abrupte și de situațiile în care roțile rămân suspendate.
În plus, deși înălțimea părea a-l depuncta, G Class areușeșit să parcurgă pasajele cu înclinări laterale de 54% de pe traseu, fără probleme. Instructorul Christian Vis, specializat în rulare off-road, recomandă menținerea unei viteze reduse pe aceste porțiuni, deși cei mai mulți șoferi neexperimentați tind să accelereze, pentru a trece mai repede, dezechilibrând mașina.
Aceeași tactică trebuie abordată și pe gheață, menținând mașina în mișcare, dar la viteza minimă. Asta adigură menținerea celei mai bune manevrabilități posibile, în special pe pantele abrupte, în coborâre. Regula generală este să cauți permanent suprafața care oferă cea mai bună aderență, indiferent că accelerezi, frânezi sau ești pe viraj.
Gata însă cu teoria! Să vedem de ce-i în stare pachetul de mușchi din Stuttgart, în clipul oficial Mercedes-Benz.