Noua Skoda Kodiaq, primul SUV de clasă mare Skoda, va avea șapte locuri și va fi prezentat la salonul de la Paris în toamnă și va debuta la începutul lui 2017.
A venit momentul adevărului, acel moment în care trebuie să dai examenul de maturitate și să treci într-o nouă etapă a vieții. Preluată de VW în 1991, Škoda a trecut repede peste trecutul socialist și s-a integrat perfect în marea familie VW. Dar în toți acești 25 ani de când este membră a familiei VW, marca cehă s-a identificat și remarcat mai mult prin mașinile raționale și practice. Nu întâmplător, sloganul „Simply clever” a atras mulți clienți, fascinați de un raport calitate/preț excelent și de o calitate percepută de înalt nivel.
Acum însă, Skova vrea să treacă la alt nivel și are ca țintă să vândă 1,5 milioane mașini pe an comparativ cu recordul istoric de 1,06 milioane unități în 2015. De aceea, „Simply clever” nu mai e suficient și Škoda vrea să construiască și mașini incitante și ambițioase.
Precedat de conceptul Vision S prezentat la Geneva, SUV-ul Kodiaq va debuta la Paris și va urma proporțiile conceptului: 4,70 metri lungime și 2,79 metri ampatament. Va debuta la noi la începutul lui 2017 cu gama de motoare de la noul Tiguan combinate cu transmisie față, integrală, cutii manuale sau automate. Va fi prima Škoda care va dispune opțional de șapte locuri.
Produsă la uzina Škoda din Kvasiny, Kodiaq utilizează versiunea lungă a platformei MQB pe care se va construi în 2017 și Tiguan XXL. Tot în premieră la Škoda, versiunile de top Kodiaq vor depăși granița celor 50.000 euro, semn că Škoda este în căutarea și unei noi categorii de clienți. Sunt zvonuri că alături de echiparea de top Laurin&Klement se va oferi și una de top sportivă cu o estetică mai agresivă care s-ar putea numi Sportline. Deși conceptul de la Geneva avea un sistem de propulsie Plug-In Hybrid, acesta nu va fi disponibil la Kodiaq. Surse interne citate de Quattroruote anunță că sistemul de propulsie Plug-In Hybrid va debuta întâi pe Superb în 2018.
Foto: Quattroruote